Vērtējums:
Publicēts: 27.10.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Mācību mērķi', 1.
  • Referāts 'Mācību mērķi', 2.
  • Referāts 'Mācību mērķi', 3.
  • Referāts 'Mācību mērķi', 4.
  • Referāts 'Mācību mērķi', 5.
  • Referāts 'Mācību mērķi', 6.
  • Referāts 'Mācību mērķi', 7.
  • Referāts 'Mācību mērķi', 8.
  • Referāts 'Mācību mērķi', 9.
  • Referāts 'Mācību mērķi', 10.
Darba fragmentsAizvērt

Didaktika ir zinātne par izglītību un mācībām. Tā ir pedagoģijas nozare, kas pēta mācību procesa vispārējās likumsakarības neatkarīgi no mācību priekšmeta specifikas. Šo specifiku pēta mācību priekšmeta metodikas. Didaktika vispārina metodiku konkrēto pieredzi, un metodikas savukārt izmanto didaktikas vispārējās atziņas un ieteikumus. Didaktikas izpētes priekšmets ir mācību process un tā likumsakarības. Mācību process ir mērķtiecīgi organizētas mācīšanas un mācīšanas tiešā norise kā pedagoģiskā procesa sastāvdaļa, kurā ciešā skolēna un skolotāja mijiedarbībā tiek apgūta jauna informācija, papildinot zināšanas tiek attīstītas jaunas prasmes un iemaņas un tiek nostiprinātas iepriekš apgūtās zināšanas, prasmes un iemaņas. Tas ir izziņas, saskarsmes un personības attīstības process. Mācību process var arī risināties arī ārpus pedagoģiskā procesa ietvariem, ja izglītība tiek apgūta patstāvīgi bez skolotāja klātbūtnes, pašmācības ceļā. Mācību galvenie elementi ir mācīšana, mācīšanās un izglītības saturs. Mijiedarbība šo elementu starpā arī ir mācības. Mācību procesa ārējo struktūru veido šādi mācību procesa posmi:
Mācību mērķa izvirzīšana;
Jaunās informācijas uztveršana un apjēgšana;
Jauno zināšanu nostiprināšana, prasmju un iemaņu izkopšana;
Apgūto zināšanu vispārināšana un sistematizēšana;
Zināšanu, prasmju un iemaņu pārbaude.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants