Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.11.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Metafiziskā glezniecība. Džordžo de Kiriko', 1.
  • Referāts 'Metafiziskā glezniecība. Džordžo de Kiriko', 2.
  • Referāts 'Metafiziskā glezniecība. Džordžo de Kiriko', 3.
  • Referāts 'Metafiziskā glezniecība. Džordžo de Kiriko', 4.
  • Referāts 'Metafiziskā glezniecība. Džordžo de Kiriko', 5.
  • Referāts 'Metafiziskā glezniecība. Džordžo de Kiriko', 6.
  • Referāts 'Metafiziskā glezniecība. Džordžo de Kiriko', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Metafiziskā glezniecība radās kā reakcija pret kubismu un futūrismu. Turklāt, mākslinieki – de Kiriko un Karra bija saistīti ar žurnālu „Valori Plastici” („Plastiskās vērtības”) (1919-1920), kurš veltīja lielu uzmanību neoklasicisma tendencēm 1920-tajos, kā arī estētiskajiem ideāliem un metafiziskajam mākslā. Ar „Valori Plastaci” bija saistīts mākslinieks Džordžo Morandi, kurš kļuva par metafiziskās mākslas sekotāju.
„Valori Plastici” sludināja „Atgriešanos pie kārtības”, kas bija mākslas kustība Eiropā Pirmā pasaules kara laikā, tā noraidīja avangardisko mākslu un atgriezās pie tradicionālās mākslas. „Atgriešanās pie kārtības” tika saistīta ar klasicisma atdzimšanu un reālistisko glezniecību. Šādu aicinājumu savā eseju krājumā „Le rappel à l’ordre” („Atgriešanās pie kārtības”) (1926.) izsaka arī mākslinieks un dzejnieks Žans Kokto. Šī kustība bija reakcija pret karu. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants