Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.01.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Tūrisma uzņēmuma kapitāls', 1.
  • Referāts 'Tūrisma uzņēmuma kapitāls', 2.
  • Referāts 'Tūrisma uzņēmuma kapitāls', 3.
  • Referāts 'Tūrisma uzņēmuma kapitāls', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Lai varētu ražot, ir nepieciešamas lietas un pakalpojumi, ko ražošanas procesā pārveido. Šīs lietas un pakalpojumus sauc par ražošanas faktoriem. Par klasiskiem ražošanas faktoriem tiek uzskatīti darbs, zeme un kapitāls. Pēdējā laikā minētie ražošanas faktori tiek papildināti ar ceturto – uzņēmējspēju. Ražošanas faktoru pieprasījums ir atvasināts pieprasījums no gala produkta un pakalpojumiem, ko ražo, izmantojot šos faktorus. Ražošanas faktoru izmantošana nodrošina patēriņu priekšmetu un pakalpojumu ražošanu, kas domāti patērētājam. Piemēram, tūristu neinteresēs kokmateriāls ka tāds, bet ja no tā ir izveidots vesels interesantu figūru tematisks parks, tad tūrists ir ieinteresēts to apskatīt. Ražošanas faktoru kvantitatīvie rādītāji ir saistīti ar faktoru ražīgumu un ar šo faktoru saražotās preces pieprasījumu. Ja faktors ir augsti ražīgs un ar to ražo preces vai pakalpojumus, kurus augsti vērtē tūrists, tad šī faktora pieprasījums būs liels. Praktiski nebūs pieprasījuma ļoti ražīgam faktoram, ja ar to saražotajai produkcijai nav pieprasījuma. Piemēram, tūrisma uzņēmuma kapitāls ir autobuss. Ja uzņēmums organizē braucienus, kuros vietas autobusā nav aizpildītas, tad šis ražošanas faktors – autobuss – neattaisno savas ražīguma spējas. Vai arī tieši pretēji – maršruti vienmēr ir saistoši tūristiem un visas vietas autobusā ir aizpildītas, tātad šoreiz ražošanas faktors ir pieprasīts.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants