Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.07.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Preces dzīves cikla posmi', 1.
  • Konspekts 'Preces dzīves cikla posmi', 2.
  • Konspekts 'Preces dzīves cikla posmi', 3.
  • Konspekts 'Preces dzīves cikla posmi', 4.
  • Konspekts 'Preces dzīves cikla posmi', 5.
  • Konspekts 'Preces dzīves cikla posmi', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Atšķirīgi preču dzīves cikla modeļi ir saistāmi ar stilu, modi un aizraušanos (skat 2.attēls. Realizācijas apjoma un peļņas cikliska maiņa atkarībā no stila, modes un aizraušanās). Stils ir viens no raksturīgākajiem paņēmieniem cilvēka jūtu un vēlmju izteikšanai. Reiz izstrādāts, tas zināmos laika periodos parādās, tad atkal pazūd.
Realizācijas apjoma un peļņas cikliska maiņa atkarībā no stila, modes un aizraušanās
Mode ir noteiktā laikā un vidē valdoša gaume attiecībā uz apģērbu, sadzīves priekšmetiem, mūziku u.c. Tās attīstībai ir četras stadijas:
• Ekskluzīvā stadija – šajā stadijā jauno produktu iegādājas atsevišķi pircēji, kas interesējas par visu jauno un vēlas atšķirties no pārējiem. Jauno produktu ražo atsevišķi uzņēmumi;
• Sacensības stadija – šajā stadijā aizvien jauni un jauni patērētāji sāk interesēties par parādījušos produktu, uzsākot sacensību ar modes līderiem. Jauno produktu sāk ražot arvien vairāk uzņēmumu;
• Lejupslīdes stadija – šajā stadijā patērētāji sāk novērsties no produkta, kas bijis modē, un pārorientējas uz jaunu izstrādājumu.
Aizraušanās ir modes parādība, kas zibenīgi adaptējas starp nedaudziem patērētājiem, ātri sasniedz maksimumu, taču tikpat ātri izzūd. Šāda veida jauni produktu dzīves cikls ir ļoti īss, tos galvenokārt iegādājas cilvēki, kas dažādu iemeslu dēļ vēlas atšķirties no pārējiem.11

Autora komentārsAtvērt
Atlants