-
Pozitīvas domāšanas nozīme problēmsituāciju pārvarēšanas plānā un realizācijā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Ievads | 4 | |
1. | Pētījumi par pozitīvas domāšanas nozīmi | 5 |
1.1. | Domāšanas jēdziens | 5 |
1.1.2. | Pozitīva domāšana | 5 |
1.2. | Pozitīvas domāšanas nozīme problēmsituāciju risināšanā | 6 |
1.3. | Apzināta vai neapzināta pozitīva domāšana un sekas | 8 |
2. | Izpēte par pozitīvu domāšanu | 12 |
2.1. | Pētījuma objekta un metožu apraksts | 12 |
2.2. | Pētījuma rezultātu analīze | 12 |
Secinājumi | 24 | |
Izmantotā literatūra | 25 | |
1. | pielikums | 26 |
2. | pielikums | 27 |
Mūsdienās, it īpaši ziemas periodā, vairumā cilvēkos – skolēnos, strādājošajos, pieaugušajos, bērnos ir manāms nogurums, bezspēks, slinkums, kas, pēc autores domām, būtiski ietekmē vecāku un bērnu savstarpējās attiecības, skolēnu sekmes mācībās, vēlmi strādāt, kā arī, skatījumu uz dzīvi. Tā dēļ, darba autore, ir izvēlējusies tēmu – ‘’Pozitīvas domāšanas nozīme problēmsituāciju pārvarēšanas plānā un realizācijā.’’, lai aptaujātu dažādu nodarbošanās veidu un vecumu grupu cilvēkus, noskaidrojot, tos iemeslus, kuru dēļ zūd darbaspēks un griba, un, lai uzzinātu metodes, kā justies labi un domāt pozitīvi, dažādu dzīves situāciju pārvarēšanas brīžos.
Pētījuma objekts. 24 vispārizglītojošo skolu skolēni vecumā 17 - 20 gadi; 24 pieaugušie – 35 – 45 gadu vecumā.
Pētījuma priekšmets. Pozitīva domāšana dažādās dzīves situācijās.
Pētījuma mērķis. Noskaidrot dažādu vecuma grupu respondentu domāšanas īpatnību ietekmi problēmsituāciju pārvarēšanā.
Pētījuma aktualitāte. Izpratne par pozitīvas domāšanas metodēm veicinās domāt pozitīvi.
Pētījuma uzdevumi.
Analizēt zinātnisko literatūru par pozitīvu domāšanu;
Izvēlēties atbilstošas metodes, lai noskaidrotu respondentu domas par pozitīvas domāšanas spēku;
Veikt pētījumu par pozitīvu domāšanu starp dažādu vecumu grupu un nodarbošanās veidu cilvēkiem;
Analizēt iegūtos rezultātus.
Pētījuma metodes. Teorētiskā metode: literatūras analīze par pozitīvas domāšanas veidiem, tās pielietošanu dažādās dzīves situācijās, tās nozīmi problēmsituācijās.
Empīriskā datu ieguves metode:
1) strukturēta intervija;
2) darba autores izstrādāta aptauja, noskaidrošanai, ko katra vecuma grupa uzskata par sarežģītu situāciju.…
Pētījumā aplūkots domāšanas jēdziens un domāšanas nozīme problēmu pārvarēšanā. Veiktie pētījumi ļauj secināt, ko problēmsituācijām un pozitīvu domāšanu tajās domā vidusskolēni un pusaudžu vecāki. Pozitīvai domāšanai piemīt spēja mainīt cilvēka rīcību un attieksmi pret lietām, kā arī attiecības ar apkārtējiem cilvēkiem. Darbā aplūkota pozitīvas domāšanas nozīme un sekas. Praktiskā daļa - izmantotās metodikas un pētāmā objekta apraksti, iegūto datu analīze. Nobeigumā ir secinājumi un atsauces uz literatūras avotiem. Pielikumā ir darba autora izstrādātā intervija un aptauja.