Vērtējums:
Publicēts: 19.04.2003.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 16 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 1.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 2.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 3.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 4.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 5.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 6.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 7.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 8.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 9.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 10.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 11.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 12.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 13.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 14.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 15.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 16.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 17.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 18.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 19.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 20.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 21.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 22.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 23.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 24.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 25.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 26.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 27.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 28.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 29.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 30.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 31.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 32.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 33.
  • Referāts 'Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni', 34.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Teorētiskā daļa    4
1.1.  Atmiņas veidi    4
1.2.  Atmiņas procesi    6
1.3.  Atmiņas modeļi    9
1.3.1.  Vairākatmiņu modelis    9
1.3.2.  Apstrādes līmeņu modelis    9
1.3.3.  Semantisko līmeņu modelis    10
1.4.  Atmiņas struktūra un funkcijas    10
1.4.1.  Īstermiņa atmiņa    11
1.4.2.  Ilgtermiņa atmiņa    12
1.4.3.  Aizmiršana    14
1.4.4.  Aizmiršanas līkne    16
1.4.5.  Iegaumēt un atcerēties    17
2.  Eksperimentālā daļa    20
2.1.  Īslaicīgās mehāniskās dzirdes atmiņas apjoma noteikšana    20
2.2.  Operatīvās dzirdes atmiņas pjoma noteikšana    23
2.3.  Nepastarpinātās tīšās, verbālās atmiņas izpēte    26
2.4.  Netīšās nepastarpinātās verbālās atmiņas koeficienta noteikšana    27
2.5.  Pastarpinātās tīšās verbālās atmiņas izpēte    29
  Secinājumi un noslēgums    33
  Literatūras saraksts    35
Darba fragmentsAizvērt

Atmiņa ir psihisks izziņas process, kurā cilvēks iegaumē, reproducē un aizmirst domas, jūtas, tēlus, kustības, un zināmos apstākļos spēj atsaukt apziņā no jauna pat tad, kad priekšmeti un parādības uz sajūtu orgāniem vairs nedarbojas.
Mērķis: Iepazīties ar psihes izziņas procesu atmiņa.
Uzdevumi: 1) Noskaidrot atmiņas veidus, procesus, modeļus, struktūru un
funkcijas.
2) Veikt testus atmiņas apjoma noteikšanā.
Hipotēze: Tīšās atmiņas apjoms ir lielāks par netīšās atmiņas apjomu.
Atmiņai ir ļoti liela nozīme cilvēka dzīvē, jo pateicoties tai tiek uzkrātas zināšanas,
kuras, savukārt, tiek izmantotas atbilstoši vajadzībām. Bez atmiņas cilvēks nepārtraukti atrastos jaundzimuša bērna stāvoklī. Tas nespētu pat iemācīties staigāt, jo momentā aizmirstu kustības. Atmiņa saista cilvēka pagātni, tagadni un nākotni.
Nemaz tik sen atpakaļ, kad daudzi cilvēki neprata ne lasīt, ne rakstīt, laba atmiņa - precīza atcerēšanās - bija vienīgais pieredzes un zināšanu uzglabāšanas veids. Mūsdienās, pateicoties izglītībai un tehnisko iespēju straujajai attīstībai, cilvēks saņem aizvien vairāk informāciju. Laika gaitā izveidojušies dažādi tās uzglabāšanas veidi., sākot no rokasgrāmatām, enciklopēdijām, vārdnīcām līdz kompjuterizētām datu bankām un programmām. Būtiski kļūst prast lietot un attiecīgi izmantot dažādos informācijas ieguves avotus.
Atmiņu pētī vairākas zinātnes: psiholoģija, fizioloģija, bioķīmija u.c.

Autora komentārsAtvērt
Atlants