Vērtējums:
Publicēts: 28.12.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Starpkultūru izglītība', 1.
  • Eseja 'Starpkultūru izglītība', 2.
  • Eseja 'Starpkultūru izglītība', 3.
  • Eseja 'Starpkultūru izglītība', 4.
  • Eseja 'Starpkultūru izglītība', 5.
  • Eseja 'Starpkultūru izglītība', 6.
  • Eseja 'Starpkultūru izglītība', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Starpkultūru izglītības galvenais mērķis ir iemācīt visu vecumu studentiem (bērni, pusaudži, jaunieši, pieaugušie utt.) iemācīties novērtēt atšķirības starp cilvēkiem, kuru rašanās balstīta uz individuālo kultūras bāzi, un iemācīties izprast un pieņemt šīs atšķirības. Starpkultūru izglītības ietvaros iespējams saprast un pieņemt sevi un citus, iemācīties saprast līdzības un atšķirības starp cilvēkiem, gūt iespējas mācīties un augt vidē, kas pieņem visus cilvēkus, neatkarīgi no viņu piederības. Bērni gūst iespēju izaugt par cilvēkiem, kuri ciena citus un pret tiem izturas taisnīgi. Un tie, kuri sen vairs nav bērni, gūst iespēju kļūt tolerantiem pret nesaprotamo. Kā zināms, tolerances trūkums pret nezināmo un neizprasto bieži vien ir lielas daļas konfliktu pamatā. Vai tie būtu rasu konflikti, reliģiskie konflikti, konflikti darba kolektīvā vai mācību iestādē, nav svarīga konfliktu norises vieta, parasti cēlonis ir viens.
Plānojot starpkultūru izglītības projektus un tos īstenojot dzīvē, ir jāņem vērā dažādu kultūru pārstāvju uzvedības elementi. Balstoties uz jau veiktiem pētījumiem par atsevišķām kultūrām piemītošām īpatnībām, iespējams pilnvērtīgi paskaidrot izglītojamajiem kādi motīvi virza tā vai cita cilvēka reakciju uz dažādām sadzīves situācijām.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants