Vērtējums:
Publicēts: 07.05.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 1.
  • Konspekts 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 2.
  • Konspekts 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 3.
  • Konspekts 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 4.
  • Konspekts 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 5.
  • Konspekts 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 6.
  • Konspekts 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 7.
  • Konspekts 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 8.
  • Konspekts 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 9.
  • Konspekts 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 10.
  • Konspekts 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 11.
  • Konspekts 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 12.
  • Konspekts 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 13.
  • Konspekts 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 14.
  • Konspekts 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 15.
  • Konspekts 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 16.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Vispārējā analīze    3
2.  Muzikāli teorētiskā analīze    6
3.  Vokālā un kormeistara darba analīze    9
4.  Mākslinieciskā izpildījuma analīze    11
  Izmantotā literatūra    12
  Pielikums    13
Darba fragmentsAizvērt

Iestudējot dziesmas izpildījumu, var rasties grūtības panākt dziesmas rakstura vieglumu sinhronu vārdu izrunu. Diriģentam jābūt ļoti precīzam, lai ierādītu atbilstošajā raksturā visas balsu iestāšanās un dinamiskos kontrastus.Diriģenta žestam jābūt vieglam, precīzam, parādot visas dinamiskās izmaiņas un štrihus.
Dziesmas sākumā (1.-10.t.) aktīvam, aizrautīgam raksturam un mērenam tempam Moderato, vispiemērotakais viegls, non legato žests. Skaņdarbs sākas ar basu melodiju, pēc tām pievienojas tenors un nākamajā takti pievienojas alts un soprāns. Dziesmas vidusdaļā (9.-26.t.) izmantoti daudzi akcenti, kuri paspilgtina teksta atklāsmi melodijā, diriģentam tie ir precīzi jāierāda ar aktīvu, Marcato žestu. Dziemsai, manuprāt, ir divas kulminācijas: vidusdaļas beigumā (23- 26.t.), kas sākas ar vārdiem ka bijāt Latvijā, dziesmotā tēvijā! un paša beigumā (37- 41.t.), kas sākas ar vārdiem Tautiski, tautiski padziedat!.
Dziesmas 33. un 34.t. norādīts raksturs - saldi ,sapņaini (Saave, Sognando) , kuram ir jāatspoguļojas maigā, vieglā legato žestā, kam jāpaspilgtina teksta atklāsme melodiskajā līnijā.
Dziesmas reprīzē (26. - 32.t.) un kadencē (35.-41.t.) pacilājošu, iedvesmojošu raksturu var panākt, izmantojot plašu, vienmērīgu legato žestu.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants