Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.11.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Multimediju tehnoloģijas. Ceturtais mājas darbs. Grafiskā karte', 1.
  • Konspekts 'Multimediju tehnoloģijas. Ceturtais mājas darbs. Grafiskā karte', 2.
  • Konspekts 'Multimediju tehnoloģijas. Ceturtais mājas darbs. Grafiskā karte', 3.
  • Konspekts 'Multimediju tehnoloģijas. Ceturtais mājas darbs. Grafiskā karte', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Grafiskās kartes darbība:
Grafiskā karte sevī iekļauj grafisko procesoru, operatīvo atmiņu, kā arī savu mātesplati. Mātesplate nodrošina enerģijas un datu apmaiņu starp citām komponentēm, grafiskais procesors izlemj ko darīt ar katru pikseli uz displeja, taču operatīvā atmiņa uz ierobežotu laiku saglabā jau ielādētos attēlus, lai tiem atkārtojoties, nebūtu lieki jāveic tas pats process.
Centrālais procesors nosūta informāciju par attēlu grafiskajai kartei, pēc tā grafiskā karte izlemj, kā izvietot monitorā esošos pikseļus, lai veidotos vēlamais attēls. Beigās informācija par šo attēlu tiek nosūtīta monitoram.

Attēla izveidošana no binārajiem datiem ir ļoti sarežģīts process. Lai izveidotu 3D attēlu, grafiskā karte sākumā no taisnām līnijām izveido objekta rāmi, pēc tam pievieno izgaismojumus un krāsu pārklājumu. Tas viss grafiskajai kartei jāspēj izdarīt aptuveni 30-60 reizes sekundē, lai attēls neraustītos. [2]

Autora komentārsAtvērt
Atlants