Vērtējums:
Publicēts: 22.03.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 1.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 2.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 3.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 4.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 5.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 6.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 7.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 8.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Radošas personības raksturojums.


A.Žilinskis ir darbīgs komponists, kas savas talanta īpatnības atklājis dažādu žanru mūzikā. Viņu ir interesējis skaņu raksta konkrētības. Viņš ir mūziķis, kurā strāvo ne vien daiļjūtība arī emocijas, ritmi.Visi klavierdarbi savā struktūrā tuvi vokālās miniatūras trijdaļīgajiem vai piecdaļīgajām formām. Viņš paliek uzticīgs klasiķu izstrādātajam demokrātiskam principam. Viņš ir sācis ar dziesmu, šeit visbagātākā producējies. Viņu var nosaukt par vienu no aktīvākajiem dziesminieku latviešu mūzikā. Tekstu un sižetu izvēlē ir stingras prasības. Komponista mākslai vistuvākā. Dabas daile, mīlestības jūtas, tautas brālības lielums. Dzimtenē – tā skaņraža aktuālās un saturā. Daudzkrāsainās mūzikas pati spēcīgākā līnija.
Daiļrades pamats ir melodija. Izšķirošā loma ir skaņraža lielais formas sacerējumos. Skaņradis vēl bemolu tonalitātis – īpaši mi bemol, re bemol, arī fa, la bemol krāsa.
Mākslinieka komponista vērtējumam blakus liekams viņa pianista devums.Komponistu vispirms iepazīst pianistiskajā plāksnē, tikai vēlāk papildina kompozīcija. Pianista tonis ir krāsām bagāts, vīrišķīgs, brīžam pat pārlieku kupls un smagnējs. Pianista īpašības izstrādājušās ilggadējās pedagoģiskajā darbā.
Profesors neliedz savu padomu kompozīcijā. Viņa audzēkņi atceras profesoru ar vislielāko mīlestību un cieņu. Viņa sadarbība ar skolu jaunatni, bet īpaši ar republikas profesionāli tehnisko skolu kolektīviem. Viņš dod norādījumus muzikālās audzināšanas jomā. Viņš bija atsaucīgs muzikāli vispusīgs un sirsnīgs. Komponists visu paveicis ar savu neatlaidību, pacietību un darbu. AŽilinskis instruktīvās,instrumentāl mūzikas laikā strādājis ar vislielāko atbildības sajūtu, kļūdams par vienu no aktīvākajiem šī žandra pārstāvjiem latviešu mūzikā. Viņš ir viens no tiem kas negaida dramaturgu palīdzību, bet droši un prasmīgi rīkojies pats.A.Žilinskis ir operetes, bērnu, baleta iesācējs. Viņš ir sniedzis mūsu kora dziesmas žanra spilgtākos paraugus. A.Žilinskis nenoliedzami ir daudzu mūzikas žanru celmlauzis.

Atlants