-
Integrētās nodarbības konspekts
Bērni stāv aplī – aizver acis un skanot Richard Clayderman “A new day has come”, iztēlojas mežu ziemā. Apsēžas (soli izkārtoti U veidā) un klausoties otrreiz uzzīmē to, individuāli izvēloties no piedāvātajiem materiāliem to, ar kuru, klausoties mūziku varētu uzzīmēt. Izliek zīmējumus un pārrunā, kāda bija ziema mežā pēc mūzikas, kas mūzikā lika par to domāt, jo kāda bija mūzika – mierīga, vētraina, sniegs krita utt, salīdzina vai bērnu zīmējumi ir līdzīgi, ko atšķirīgu saklausīja.
Skolotāja aicina bērnus doties uz mežu un paskatīties, kāda tad ziemas diena šodien ir mežā. Bet nākot uz skolu skolotāja satika peli, un tā kā pele padzirdēja, ka bērni šodien dosies uz mežu, viņai esot viens lūgums, vai bērni nevarētu palīdzēt noteikt pelei to vietu, kur sniega sega ir visplānākā, lai viņa tur varētu taisīt sev midzenīti . Skolotāja aicina bērnus palīdzēt pelei un bērni piekrīt.
Skolotāja izņem grozu ar papīra pikām, sakot, ka to pele iedevusi, lai bērniem būtu vieglāk. Katrs bērns paņem pa pikai. Attaisot pikas vaļā tur atradīs matemātiskās izteiksmes (saskaitīšana un atņemšana ar pāreju citā desmitā), kuras izrēķinot uzzinās cik soļi jāiet norādītajā virzienā no noteiktās vietas un jāizmēra sniega sega. …
Dominante – dabas zinības Temats - Ziema mežā 2. klase. Mērķis. Veicināt izziņas interešu attīstību, paplašinot priekšstatus par ziemu, tajā notiekošo. Uzdevumi: 1. Padziļināt zināšanas par dabas parādībām ziemā. 2. Pilnveidot mērīšanas prasmes ar nosacītu mēru, analizēt iegūtos rezultātus. 3. Rosināt saklausīt dziesmas raksturu, saistot to ar ziemu mežā. 4. Pilnveidot prasmi dalīt tekstu daļās pēc plāna. 5. Nostiprināt prasmi izvēlēties piemērotus materiālus darbam rokdarbos un vizuālajā mākslā. Mācību saturs. MŪZIKA – mūzikas klausīšanās, vizualizējot dzirdēto. VIZUĀLĀ MĀKSLA – piemērotu vizuālās mākslas līdzekļu izvēlēšanās. DABAS ZINĪBAS – dabas parādības ziemā. MATEMĀTIKA – mērīšana ar nosacītu mēru, rezultātu apkopošana un analīze. SPORTS – mešana mērķī. ROKDARBI – darbam piemērotu materiālu patstāvīga izvēlēšanās. LATVIEŠU VALODA – literāla darba sadalīšana pēc dota plāna, darbības vārdu grupēšana, stāsta sacerēšana, balstoties uz iegūto informāciju.