Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.10.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Produkts un tā vadīšana', 1.
  • Konspekts 'Produkts un tā vadīšana', 2.
  • Konspekts 'Produkts un tā vadīšana', 3.
  • Konspekts 'Produkts un tā vadīšana', 4.
  • Konspekts 'Produkts un tā vadīšana', 5.
  • Konspekts 'Produkts un tā vadīšana', 6.
  • Konspekts 'Produkts un tā vadīšana', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Prece ir viss, kas spēj apmierināt vajadzību vai prasību, un tiek piedāvāta tirgum ar mērķi pievērst uzmanību, lai iegādātos un izmantotu vai patērētu to. Prece var būt objekti, pakalpojumi, personas, vietas, organizācijas, idejas.
Sadzīvē un tautsaimniecībā cilvēki sastopas ar lielu preču klāstu. Visas preces klasi­ficē pēc dažādām pazīmēm, galvenokārt pēc to izmantojuma. Pēc izmantojuma preces iedala:
1) patēriņa preces — cilvēka personisko vajadzību apmierināšanai;
2) preces rūpnieciskai ražošanai — ražošanas vajadzībām. Patēriņa precēm tirgzinlbā ir divas klasifikācijas formas.
Pirmā forma — pēc preču patēriņa rakstura:
1) īstermiņa lietošanas preces, lietojamas vienu vai vairākas reizes (ziepes, sērkociņi);
2) ilgtermiņa lietošanas preces, lietojamas vairakkārt (automašīnas, ledusskapji);
3) pakalpojumi — darbība, kas sniedz cilvēkam apmierinājumu.
Otrā forma — pēc patērētāju rīcības, ieradumiem:
1) ikdienas pieprasījuma preces — tās pircēji parasti iegādājas bieži un ātri, izlietojot pirkšanai pēc iespējas mazāk laika (maize, cigaretes, sērkociņi);
2) speciāli pērkamās preces — tās pircējs rūpīgi izvēlas, vērtē atbilstoši savam priekš­statam par kvalitāti, veļamo cenu (apģērbs, mēbeles, sadzīves tehnika, radiotehnika);
3) īpašās preces — paredzētas īpašām pircēju kategorijām (modes priekšmeti, auto­mobiļi, videokameras u.tml.).…

Autora komentārsAtvērt
Atlants