-
Iepakojums kā komunikācijas kanāls. Kosmētikas iepakojums Latvijā
NOBEIGUMS
Autora izvirzītie darba mērķi-
1. Izpētīt, ko mūsdienu Latvijas sabiedrības patērētāji sagaida no kosmētikas iepakojuma.
2. Izpētīt un novērtēt, kāda veida iepakojums atbilst visvairāk patērētāju prasībām.
Apkopojot rezultātus autors secināja, ka no 100 aptaujātajiem respondentiem 36 % atbildēja, ka no tiem vissvarīgākā iepakojuma funkcija ir nodrošināt ērtu produkta lietošanu. Otrs svarīgākais aspekts, kas ir 20 % ko patērētāji vēlas no produkta ir tas, lai informācija uz iepakojuma būtu pārskatāma. Trešais svarīgākais, pēc aptaujas, 19 % ir tas, lai produkta iepakojums labi izskatās.
Veicot aptauju ar vizuālajiem materiāliem vairākums respondentu atbildēja, ja produkts ir sejas mazgājamais līdzeklis, tad 40 % respondentu izvēlēsies iepakojumu ar dozatoru, mazākums 39% izvēlējās tūbiņas iepakojumu.
Nākamajā vizuālajā materiāla respondentiem tika vaicāts, kuru no sejas krēmiem izvēlēsies, ja viens ir pildīts stikla burciņā, bet otrs tūbiņa. Vairākums respondentu 58 % izvēlējās krēmu, kurš ir pildīts stikla bundžiņā. Mazākums 38 % atbildēja, ka izvēlētos krēmu, kurš ir pildīts tūbiņā.
SECINĀJUMI
Autors pēc vairāku jautājumu veikšanas secina, ka galvenā iepakojuma funkcija pēc patērētāju domām ir tas, lai iepakojums nodrošina ērtu produkta lietošanu, kā arī, lai uz produkta iepakojuma būtu pārskatāma informācija par produktu. Pēc aptaujas veikšanas autors secina, ka patērētāju vēlme ir, lai produkta iepakojums nodrošinātu maksimālu iespēju izlietot visu produktu, kas atbilst vienai no produktu iepakojuma pamatfunkcijā.
Veicot teorijas un anketu analīzi autors secina, ka galvenokārt patērētāju to, ko patērētāji sagaida no produkta iepakojumam atbilst teorijai.
…
Autora darba tēma ir „Iepakojums kā komunikācijas kanāls- kosmētikas iepakojumi Latvijā”. Autors savā darbā ir izvēlējies pētīt, ko Latvijas sabiedrības patērētāji sagaida no kosmētikas iepakojuma un kādas īpašības tiem ir svarīgas iegādājoties kosmētiku. Autors vēlējās izpētīt, kuras tieši kosmētikas iepakojuma īpašības ir svarīgas patērētajiem un kāda veida iepakojumi tiem ir visērtāk lietošanai.Mūsdienās konkurences apstākļos iepakojuma loma ir mainījusies, palielinoties tirgum un mainoties patērētāju dzīves veidam uzņēmumus interesē, kā veicināt savu produkta pārdošanu. Pēdējā laikā uzņēmumi patērētājus arvien biežāk pārsteidz ar kreatīvām iespējām kā pasargāt un reklamēt savu produktu ar iepakojuma palīdzību.