-
Komunikāciju organizēšana uzņēmumā
Mūsu dzīves nav iedomājamas bez savstarpējas komunikācijas. Komunikācija ir kļuvusi par neatņemamu dzīves, ikdienas sastāvdaļu.
Cilvēku savstarpējai komunikācijai ir ļoti nozīmīga loma mūsu dzīvē. Mēs esam saistīti ar citiem cilvēkiem un atkarīgi no viņiem tāpat kā viņi ir atkarīgi no mums. Komunikācijā mēs veidojamies par cilvēkiem, jo cauri tam tiek apmierinātas mūsu pamatvajadzības. Komunikācijā gandrīz nekas nav mazsvarīgs, gan vārdi ,gan darbība ,garastāvoklis, izturēšanās veids, pat mīmika vai klusēšana sniedz informāciju par mums, tomēr mēs nevaram paredzēt kā šo informāciju uztvers citi.
Vārdu, komunikācija, mūsdienās ir pierasts dzirdēt ļoti bieži, pat nedomājot par tā jēgu. Vārdam, komunikācija, ir tik plaša nozīme, ka tas ir tikpat neaizvietojams. Šis vārds ietver sevī gan klausīšanos, gan runāšanu , gan padomu un rīkojumu sniegšanu un saņemšanu, kā arī vienkāršu sazināšanos .
Komunikācija ir process, kurā partneri cenšas realizēt savus mērķus, vajadzības, intereses, savstarpēji ietekmējot viens otru. Komunikācijā svarīgi ir ne tikai parūpēties par informācijas nodošanu, bet īpaši par informācijas uztveršanu. Komunikācijas mērķis ir pasniegt ziņojumu tā, lietas būtu saprotams un to varētu atcerēties. Pētījumi rāda, ka cilvēki verbāli nodod mazāko
informācijas daļu, un lielākā informācijas daļa (60 – 80%) tiek sniegta ar dažādu neverbālo izteiksmes līdzekļu palīdzību. Neverbālais komunikācijas veids bieži ir neapzināts, tādēļ tas lielākoties parāda cilvēka patieso attieksmi un izjūtas. Tomēr reizēm dažādu iemeslu dēļ mēs cenšamies izlikties citādāki nekā esam, piemēram, lai slēptu savu nervozitāti, lai citi neuztrauktos par mums, lai izliktos labāki nekā patiesībā esam, Vai ir brīži, kad mēs nekomunicējam? …
Vārds komunikācija jau savā būtībā atklāj galvenās iezīmes- tā ir sazināšanās, saskarsme un informācijas pārraide. Ideju , priekšstatu , jūtu informācijas apmaiņa starp cilvēkiem viņu darbības procesā. Komunikācija notiek starp atsevišķiem cilvēkiem vai daudziem cilvēkiem, cilvēku grupām. Komunikācija ir informācijas apmaiņa, uz kuras pamata vadītājs var pieņemt efektīvus lēmumus, kā arī pieņemtos lēmumus paziņot saviem darbiniekiem. Komunikāciju veidi: Starp personu komunikācija- Vadītājs 50- 90% tērē sarunām un informācijas apmaiņai. Cilvēki reaģē nevis uz to kas notiek, bet uz to, ko viņi uztver kā notiekošo. Cilvēki var interpretēt vienu un to pašu informāciju pilnīgi atšķirīgi, atkarībā no uzkrātās pieredzes. Daudzos gadījumos cilvēki uztver tikai mazu daļu no informācijas. Informācijas , kas ir pretrunā ar mūsu pieredzi , vai nu tā netiek pieņemta , vai tiek izkropļota. Komunikāciju problēmas var rasties daudznacionālā vidē. Komunikācijā liela nozīme ir žestiem, mīmikai, stājai , pozai, runas intonācijai. Starp personu informācijas apmaiņas ierobežojošs faktors ir atgriezeniskās saites trūkums. Šī saite ļauj konstatēt, vai klausītāji patiešām ir sapratis saņemto ziņojumu tāpat kā tā sniedzējs;