Vērtējums:
Publicēts: 16.09.2025.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 37 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2021. - 2025. g.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 1.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 2.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 3.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 4.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 5.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 6.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 7.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 8.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 9.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 10.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 11.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 12.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 13.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 14.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 15.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 16.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 17.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 18.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 19.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 20.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 21.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 22.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 23.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 24.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 25.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 26.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 27.
  • Referāts '“TikTok” ietekme uz X skolas vidusskolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un', 28.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Ievads    5
1.  TikTok vēsture    6
2.  Aplikācijas TikTok ietekmes pozitīvie aspekti    8
3.  Aplikācijas TikTok ietekmes negatīvie aspekti    12
4.  Secinājumi par teorētisko daļu    17
  Pētījuma par TikTok ietekmi uz X skolas vidusskolēniem analīze    18
  Secinājumi    22
  Izmantoto informācijas avotu saraksts    24
  1.Pielikums    27
  2.Pielikums    28
Darba fragmentsAizvērt

Zinātniski pētnieciskā darba tēma:
“TikTok” ietekme uz X skolas skolēnu pašizpausmi, identitātes veidošanos un labbūtību.
Darba mērķis: Izpētīt un analizēt TikTok aplikācijas ietekmi uz X skolas vidusskolēnu
pašizpausmi, identitātes veidošanos un labbūtību.
Izvirzītais jautājums: Kādas TikTok ietekmes izjūt X vidusskolēni un kādi būtu risinājumi
labākai vidusskolēnu pieredzei TikTok aplikācijā?
Mērķa sasniegšanai tika izvirzīti sekojoši uzdevumi:
1. Iepazīties ar literatūru par TikTok aplikācijas ietekmi uz jauniešiem.
2. Definēt un analizēt pozitīvās un negatīvās ietekmes .
3. Izveidot aptaujas, lai noskaidrotu kā TikTok aplikācija ietekmē X skolas 10. - 12. klašu skolēnu
pašizpausmi, identitātes veidošanos un labbūtību.
4. Analizējot aptaujās iegūtās atbildes, noskaidrot, kā TikTok ietekmē X skolas skolēnus, un veikt
secinājumus – TikTok ietekme uz izvēlēto mērķauditoriju vērtējama kā pozitīva vai negatīva.
Pētījumam izmantotas šādas pētnieciskās metodes: dokumentu analīze, aptauja (izlases veids:
stratificētā jeb tipoloģiskā izlase, datu apkopošanas veids - aprakstošā statistika).
Galvenie pētījuma rezultāti: 1) X skolas vidusskolēni vērtē TikTok aplikāciju vairāk pozitīvi
nekā negatīvi. 2) Izteiktākās 4 pozitīvās ietekmes, ko izjūt X vidusskolēni TikTok aplikācijā ir: attīsta
radošumu (64,3%); iegūstu noderīgu informāciju kā efektīvāk mācīties (#studytok utml.) (63,1%);
gūstu komforta sajūtu TikTok (61,9%); atrodu kopienu ar līdzdomātājiem (60,7%). 3) Izteiktākās 4
negatīvās ietekmes, ko izjūt X vidusskolēni TikTok aplikācijā ir: atkarība (86,9%); pasliktinās
koncentrēšanās spēja (77,4%); skaistuma standarti rada pašvērtējuma kritumu (76,2%); laika
izpratnes zudums (52,4%); 4) Latvijā notiek eksperimenti un pētījumi saistībā ar TikTok ietekmi, taču
konkrētas rīcības jauniešu pieredzes uzlabošanai TikTok platformā joprojām ir maz. 5) Skolās
nepieciešama papildu izglītošana par drošu sociālo tīklu lietošanu, lai skolēni pilnībā izprastu
iespējamos apdraudējumus, spētu pieņemt atbildīgus lēmumus un apzināti kontrolētu savu sociālo
tīklu lietošanas paradumus.…

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants