Vērtējums:
Publicēts: 19.12.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Reklāmas analīze reklāmseriālam Zelta Zivtiņa', 1.
  • Konspekts 'Reklāmas analīze reklāmseriālam Zelta Zivtiņa', 2.
  • Konspekts 'Reklāmas analīze reklāmseriālam Zelta Zivtiņa', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Reklāma ir kļuvusi par neatņemamu mūsu dzīves sastāvdaļu, tā cilvēku var ietekmēt gan pozitīvi, gan negatīvi. Dažkārt arī esam kā dzīvas reklāmas, jo neapzināti popularizējam kādu konkrētu ideju, piemēram, staigājam ar kādas konkrētas firmas zīmolu uz mūsu apģērba. Visbiežāk reklāma sastopama masu medijos, it īpaši televīzijā, kā arī internetā, kurš ir kļuvis par nelielu mūsu dzīves sastāvdaļu.
Lai sasniegtu mērķa auditoriju, katra reklāma ir jāveido ar konkrētu funkciju un mērķi, piemēram, Zelta Zivtiņas reklāma piedāvā pavisam ko netradicionālu un jaunu – seriālu par jauniešiem, kuri runā pa mobilo telefonu, risina savas problēmas un noskaidro savstarpējās attiecības. Šī reklāma ir neuzbāzīga, kā arī ļoti tuva un pašsaprotama mūsdienu jaunietim, tādā veidā tiek panākts arī vēlamais efekts – piesaistīta uzmanība. Galvenokārt, tiek izmantota dzeltenā krāsa apvienojumā ar melno krāsu, jo veiksmīgu krāsu un balto laukumu salikums noteikti atstās iespaidu uz patērētāju. Kā jau zināms šis salikums psiholoģiski cilvēkiem asociējas ar graudiem, citroniem un sauli. Ne velti Zelta Zivtiņa tiek popularizēta kā draudzīga un dzīvespriecīga sarunu karte.
Zelta Zivtiņas reklāma noteikti uzrunā ne tikai jauniešus, bet arī cilvēkus, kas sirdī jūtas jauni un sabiedriski. Šī reklāma vēršas pie tevis kā pie individualitātes, kas vēlas saglabāt savu neatkarību un unikalitāti, kā arī apgalvo, ka esi foršs cilvēks, ja lieto Zelta Zivtiņu, un tev noteikti ir savi mērķi. Tādā veidā radot publisku tēlu, kuram ikviens jaunietis vēlētos līdzināties, piemēram, tu esi jautrs, atvērts un tev patīk daudz runāt pa telefonu, nemaksājot augstus tarifus, vienvārdsakot mobils. Reklāma pievērš uzmanību augstai sakaru kvalitātei, bonusu programmai, elastīgiem lietošanas termiņiem un lielajam lietotāju skaitam, lai gan netiek pieminētas problēmas ar pārklājumu visā Latvijas teritorijā un augstajiem tarifiem sazvanoties ar citu operatoru lietotājiem, tomēr sākuma komplekts ir lēts. Manuprāt, reklāma vēršas ne tikai pie jaunajiem klientiem, bet arī pie esošajiem abonementiem, piemēram, izdevīgi bonusi, atjaunošanas kartes, kuru sarunu vērtība ir lielāka nekā cena, un nulles tarifs.
Zelta Zivtiņa simbolizē gan draudzību, gan mīlestību, gan zvanīšanos, ne velti reklāmseriāla nosaukums ir „Būs par ko parunāt!”.

Autora komentārsAtvērt
Atlants