Patērētājus var iedalīt vairākās grupās pēc segmentācijas pazīmēm, tās ir ģeogrāfiskās, demogrāfiskās, sociāli ekonomiskās, nacionālās, kultūras, personiskās un rīcības pazīmes.
Ģeogrāfiskās pazīmes var izdalīt trīs kategorijās:
1. lielas pilsētas (piemēram, Rīga, Ventspils, Liepāja, Daugavpils un pilsētas ar lielu iedzīvotāju skaitu);
2. vidējas pilsētas;
3. mazpilsētas ( pilsētas, ciemati, apdzīvotas vietas).
Demogrāfiskās pazīmes. Patērētājus var iedalīt atkarība no vecuma, dzimuma, ģimenes lieluma, tās dzīvesveida. Patērētāja orientējošais vecums varētu būt no 7 līdz 60 gadiem. Iedalot patērētājus pēc dzimuma, nav novērojama liela atšķirība. Būtisks ir ģimenes dzīvesveids, bērnu un vecāku intereses, vajadzības.…