Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.01.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Apjoma teorija', 1.
  • Eseja 'Apjoma teorija', 2.
  • Eseja 'Apjoma teorija', 3.
  • Eseja 'Apjoma teorija', 4.
  • Eseja 'Apjoma teorija', 5.
  • Eseja 'Apjoma teorija', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Mēroga efekta rezultātā notiek arī ne pārāk labvēlīgas ekonomiskas pārmaiņas:
1. pilnīgas konkurences izjaukšana;
2. ražošanas koncentrācija, uzņēmuma palielināšanās un pārveidošanās par monopolu;
3. oligapolistiskās konkurences vai monopolistiskās konkurences rašanās.
Oligapolistiskās konkurences gadījumā notiek starptautiskā tirdzniecība starp dažādām nozarēm ar vienveidīgu produkciju, bet monopolistiskās konkurences gadījumā notiek starptautiskā tirzniecība vienas nozares ietvaros ar diferencētiem produkcijas veidiem.
Monopolistiskās konkurences gadījumā starptautiskā tirdzniecība koncentrējas lielu starptautisku uzņēmumu ietvaros, kuros uzņēmuma iekšējās tirdzniecības apjomam ir tendence palielināties
Secinājums: šis tirdzniecības pieaugums ne vienmēr ir saistīts ar salīdzinošajām priekšrocībām vai atšķirībām ražošanas faktoru nodrošinātībā, bet gan visbiežāk ar paša uzņēmuma stratēģiskajiem mērķiem. Ja uzņēmums spēj precīzi definēt savu misiju, vīziju un mērķus, tas pavisam noteikti zina, kur dotajā brīdī atrodas un, kādas pozīcijas, tas vēlas ieņemt. Tāpēc jānodrošina stabilitāte uzņēmuma iekšienē, lai tas spētu augt, attīstīties un paplašināt ražošanu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants