Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.10.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Interešu konflikts publiskajos iepirkumos', 1.
  • Referāts 'Interešu konflikts publiskajos iepirkumos', 2.
  • Referāts 'Interešu konflikts publiskajos iepirkumos', 3.
  • Referāts 'Interešu konflikts publiskajos iepirkumos', 4.
  • Referāts 'Interešu konflikts publiskajos iepirkumos', 5.
  • Referāts 'Interešu konflikts publiskajos iepirkumos', 6.
  • Referāts 'Interešu konflikts publiskajos iepirkumos', 7.
  • Referāts 'Interešu konflikts publiskajos iepirkumos', 8.
  • Referāts 'Interešu konflikts publiskajos iepirkumos', 9.
  • Referāts 'Interešu konflikts publiskajos iepirkumos', 10.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    4
  Interešu konflikta tiesiskais regulējums    6
  Intergritātes līgums interešu konfliktu novēršanai    8
  Secinājumi    10
  Izmantotās literatūras saraksts    11
Darba fragmentsAizvērt

Interešu konflikts publiskajos iepirkumos kā aktuāla problēma ir ne vien Latvijā, bet arī citās Eiropas Savienības dalībvalstīs. Interešu konflikts publisko iepirkumu jomā ir cieši saistīts ar labas pārvaldības problēmām. Laba pārvaldība ietver šādus elementus:
• uzskaitāmība;
• caurspīdīgums;
• iesaistīšanās;
• vienlīdzība;
• tiesiskums;
• spējas un kompetence;
• atsaucība pret cilvēku vajadzībām.
Eiropas Savienības dalībvalstīs kā viens no visgraujošākajiem draudiem tiek uzskatīts interešu konflikts un korupcija, kas ir būtisks traucēklis ceļā uz sociālo un ekonomisko attīstību.
Interešu konflikta identificēšanas un novēršanas nozīme Latvijā ir īpaši aktuāla, uz to kā būtisku valsts pārvaldes defektu regulāri tiek norādīts vietējos un starptautiskajos plašsaziņas līdzekļos. Visbiežāk interešu konflikts valsts un pašvaldību iestādēs rodas publisko iepirkumu procedūru veikšanas laikā, kā uzvarētājus izvēloties sev vēlamos pretendentus vai sniedzot pretendentiem konfidenciālu informāciju. Turklāt interešu konflikta situācijas varētu veicināt likumprojekts par grozījumiem Publisko iepirkumu likumā. Grozījumos paredzēts atcelt nepieciešamību piemērot iepirkuma procedūru gadījumos, kad preču vai pakalpojumu vērtība nepārsniedz 92 755 latu, bet būvdarbu izmaksas – 200 000 latu. Šādā situācijā absolūti lielākā daļa valsts un pašvaldību iepirkumu tiks veikti bez pilnvērtīgas kontroles, skaidriem vērtēšanas kritērijiem un dokumentācijas, kā arī izslēdzot uzņēmēju iespējas brīvi konkurēt un apstrīdēt pieņemtos lēmumus.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants