Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.11.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Saskarsme. Konfliktu risināšanas metodes', 1.
  • Konspekts 'Saskarsme. Konfliktu risināšanas metodes', 2.
  • Konspekts 'Saskarsme. Konfliktu risināšanas metodes', 3.
  • Konspekts 'Saskarsme. Konfliktu risināšanas metodes', 4.
  • Konspekts 'Saskarsme. Konfliktu risināšanas metodes', 5.
  • Konspekts 'Saskarsme. Konfliktu risināšanas metodes', 6.
  • Konspekts 'Saskarsme. Konfliktu risināšanas metodes', 7.
  • Konspekts 'Saskarsme. Konfliktu risināšanas metodes', 8.
  • Konspekts 'Saskarsme. Konfliktu risināšanas metodes', 9.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Ievads    2
2.  Konfliktu risināšanas metodes    3
2.1.  Spēka neizmantošana    3
2.2.  Konflikta būtības atklāšana    4
2.3.  Savas uzvedības mainīšana    4
2.4.  Labvēlīgas gaisotnes radīšana    5
2.5.  Stingra , bet draudzīga rīcība    5
3.  Uzvedības taktika konflikta situācijā    6
4.  Emociju “ izlādēšana “ konfliktu gadījumos    7
5.  Kopsavilkums    8
6.  Literatūras saraksts    9
Darba fragmentsAizvērt

Saskarsme – galvenā cilvēka esamības forma. Saskarsme – neatņemams cilvēka raksturojums. Visi cilvēka darbošanās veidi notiek saskarsmes kontekstā. Saskarsme ir cilvēka sociālās dabas izpausme un realizācija. Saskarsmes kvalitāte un attiecības , kas veidojas saskarsmes procesā, būtiski ietekmē cilvēku dzīvi, pašsajūtu un darba spējas. Arī konflikts ir viens no cilvēku saskarsmes veidiem un neskatoties uz to , ka tas izraisa negatīvas emocijas , tomēr tas ir vēlamāks nekā pilnīga izolētība. Tātad viens no saskarsmes veidiem ir konfliktregulējošā komunikācija – konfliktu atrisināšana un partneru attiecību noregulēšana. S.Omārovas grāmatā “ Cilvēks runā ar cilvēku “ par konfliktu sauc ” savstarpēji antagoniskus impulsus, intereses, viedokļus, darbības” ( Omārova S.,1998.,86 ).
Arī skolotāji neizbēgami tiek iesaistīti konfliktsituācijās, kas skar skolēnus, kolēģus, vecākus un skolas vadību. Šādu konfliktu sauc par ārējo – starppersonu konfliktu, kurā viena puse traucē otrai kādas darbības veikšanā un mērķa sasniegšanā , jo katrai ir savas intereses.
Piemērs.
Skolēns – skolēns
Skolēns – skolotājs
Skolotājs – vecāki.
Vadība – skolotāji.
Kā šos konfliktus risināt, ar kādiem paņēmieniem, tas noteikti jāapgūst katram skolotājam. Tā kā arī mūsu skolā ir bijušas daudzas situācijas , kad konflikti netika risināti vai tika atrisināti ne visai profesionāli, es nolēmu vairāk iedziļināties šai problēmā , rast pareizās atbildes uz vēl neskaidriem jautājumiem un apgūt pareizās konflikta risināšanas metodes un taktiku.
Literatūrā tiek piedāvātas dažādas konfliktu risināšanas metodes, bet vēlams iepazīt vairākas, lai iemācītos izmantot vismaz dažas saskaņā ar konfliktu raksturu un sarunās iesaistīto pušu specifiku. Piedevām “ visi konflikti principā ir atrisināmi, ja tos izdodas novest līdz racionālu sarunu stadijai “ (Omārova S. 1998., 89).
Ļoti svarīgi ir apzināties patiesos konflikta iemeslus un savlaicīgi atrisināt radušos konfliktus. Nedrīkst izvairīties no konflikta, bet jāmeklē netradicionāli ceļi to risināšanā. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants