Vērtējums:
Publicēts: 20.10.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Integrēta nodarbība ar matemātikas dominanti', 1.
  • Konspekts 'Integrēta nodarbība ar matemātikas dominanti', 2.
  • Konspekts 'Integrēta nodarbība ar matemātikas dominanti', 3.
  • Konspekts 'Integrēta nodarbība ar matemātikas dominanti', 4.
  • Konspekts 'Integrēta nodarbība ar matemātikas dominanti', 5.
  • Konspekts 'Integrēta nodarbība ar matemātikas dominanti', 6.
  • Konspekts 'Integrēta nodarbība ar matemātikas dominanti', 7.
  • Konspekts 'Integrēta nodarbība ar matemātikas dominanti', 8.
  • Konspekts 'Integrēta nodarbība ar matemātikas dominanti', 9.
  • Konspekts 'Integrēta nodarbība ar matemātikas dominanti', 10.
  • Konspekts 'Integrēta nodarbība ar matemātikas dominanti', 11.
  • Konspekts 'Integrēta nodarbība ar matemātikas dominanti', 12.
  • Konspekts 'Integrēta nodarbība ar matemātikas dominanti', 13.
  • Konspekts 'Integrēta nodarbība ar matemātikas dominanti', 14.
  • Konspekts 'Integrēta nodarbība ar matemātikas dominanti', 15.
  • Konspekts 'Integrēta nodarbība ar matemātikas dominanti', 16.
Darba fragmentsAizvērt

Skolotāja: Tiem kukainīšiem mēs palīdzējām, bet šie, savukārt, ir izvēlējušies paši kādā veidā viņi grib nokļūt pie Labās raganiņas. Viņi grib lidot un šis ir burvju paklājs, ko viņi ir atraduši. Sākumā abi kukainīši izpētīja paklāju no visām malām, tad no visiem stūriem. Tad kukainīši aizrāpoja pie abiem augšējiem stūriem, tad pie apakšējiem. Pēc tam tiem gribējās apskatīties, kas ir paklāja augšējā malā, apakšējā malā, kreisajā malā un labajā malā.
Bērni dara visas skolotājas nosauktās darbības.
Skolotāja: Kad paklājs bija iepazīts kukainīši beidzot iedomājās, ka to taču vajag sadalīt, jo viņi ir divi, bet paklājs viens. Kā to sadalīt? - Divās vienādās daļās? Kurš zina, kā to izdarīt? Papīra lapu pārloka uz pusēm. Tā, lai sakrīt visi stūrīši. Tad lapu atloka un precīzi pa locījuma līniju pārgriež uz pusēm. Ko es izdarīju? Sadalīju paklāju divās vienādās daļās. Ko jūs izdarījāt?
Skolotāja piedāvā kādam bērnam parādīt vienu daļu un apvilkt to ar pirkstu pa malām. Kā sauc šo daļu? Vienu no divām vienādām daļām sauc par PUSI. Cik pavisam ir puses? Kas ir lielāks vesels paklājs vai puse? Skolotāja saliek abas puses kopā un pārjautā, kā ieguvām divas vienādas daļas.
Skolotāja: Paklājiņi ir pārdalīti un kukainīši varētu lidot, bet viņi nezina ceļu. Tiem ir nepieciešams vēl viens draudziņš. Tas bērniem ir jāatrod, jo viņš vēl maldās mežā. Ja jūs paskatīsieties ciešāk uz kukainīšu muguriņām, tad jūs tur redzēsiet cipariņus. Nosauciet, kādi tie ir? Tie ir pazudušā cipariņa blakusskaitļi, jums jāatrod kukainītis ar šo cipariņu.
Bērni dodas pie blakus galdiņa, kur mežiņā maldās pazudušie kukainīši un meklē atbilstošo cipariņu uz muguriņām. Tad bērni ievieto to blakusskaitļiem pa vidu. Ja bērns nevar atrast pazudušo cipariņu, skolotāja aicina viņu pieiet pie ciparu rindas, kura atrodas pie sienas un apskatīties. Skolotāja aicina bērnus atcerēties cik sākumā bija kukainīši uz galda un cik ir tagad, kad pienāca klāt vēl viens pazudušais kukainītis.

Atlants