Vērtējums:
Publicēts: 17.02.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 19 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2011. - 2015. g.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 1.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 2.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 3.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 4.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 5.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 6.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 7.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 8.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 9.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 10.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 11.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 12.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 13.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 14.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 15.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 16.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 17.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 18.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 19.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 20.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 21.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 22.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 23.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 24.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 25.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 26.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 27.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 28.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 29.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 30.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 31.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 32.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 33.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 34.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 35.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 36.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 37.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 38.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 39.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 40.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 41.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 42.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 43.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 44.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 45.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 46.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 47.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 48.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 49.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 50.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 51.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 52.
  • Prezentācija 'Eiropas valstu likumdošanas nozaru attīstības īpatnības', 53.
Darba fragmentsAizvērt

EK Tiesas prakse
Vēl viens nozīmīgs ES T avots ir EK Tiesas un EK Pirmās Instances Tiesas prakse, kurai blakus augstāk minētajiem sekundārajiem T aktiem (R,D,L) ir liela loma ES T jaunradē un to turpmākā attīstībā.
Iepriekš minēto Tiesu spriedumi palīdz izprast ES T aktos ietverto normu jēgu, kā arī sniedz iespēju izmantot spriedumos ietvertos principus nacionālajās tiesu un administratīvajās institūcijās.
Civilprocesa likums paredz T personām ar nacionālās tiesas starpniecību pieprasīt prejudiciālu nolēmumu EK Tiesai (Līguma 234.p.) lietās par ES T aktu interpretāciju.

Konkurences padomes pieņemtajos lēmumos tiek ievēroti ES institūciju konkurences jomā nostiprinātie principi:
- ES struktūrfondu nauda tiek piešķirta, balstoties uz ES regulu noteikumiem
- T pieprasīt EK Tiesas prejudiciālu nolēmumu lietā, kas ir strīdīga no ES T aspekta
- diskriminējošu nosacījumu, kas var kavēt ES dalībvalstu uzņēmumu T veikt saimniecisko darbību citā dalībvalstī, aizliegums.
Šie ir tikai daži no punktiem, kas izriet no ES T un ar kuriem var nākties saskarties, īstenojot saimniecisko darbību.

Civilprocesa likums (5.p.) nosaka: „Tiesa izspriež civillietas saskaņā ar likumiem un citiem normatīvajiem aktiem, LR saistošiem starptautiskajiem līgumiem un ES T normām”

Ik gadu EK izstrādā tā saukto likumdošanas programmu (Commission legislative and working programme), kas ietver arī nākamajā gadā izskatīšanai paredzēto D un R projektu sarakstus.
2009.gada programmā tika iekļauti 2 likumdošanas aktu projektu saraksti, no kuriem:
- pirmajā atrodami jaunie, uz izvirzītajām prioritātēm balstītie T aktu projekti,
- otrajā – iepriekšējos gados neatbalstītie EK priekšlikumi.

2007.gada programmā tika paredzēts virzīt izskatīšanai 344 T aktu projektus. 436 projekti bija iepriekšējo gadu piedāvāto projektu sarakstā.

EK likumdošanas programma nav galīga, jo:
- EK var pieņemt lēmumu atsevišķās programmās iekļautos punktus tomēr nevirzīt tālāk izskatīšanai.
- Tāpat var tikt sagatavoti projekti, kuri sarakstā nav minēti, ja rodas nepieciešamība pēc ES kopīgas rīcības kādā jautājumā.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants