Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.12.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Globālo stratēģiju vadīšana', 1.
  • Konspekts 'Globālo stratēģiju vadīšana', 2.
  • Konspekts 'Globālo stratēģiju vadīšana', 3.
  • Konspekts 'Globālo stratēģiju vadīšana', 4.
  • Konspekts 'Globālo stratēģiju vadīšana', 5.
  • Konspekts 'Globālo stratēģiju vadīšana', 6.
  • Konspekts 'Globālo stratēģiju vadīšana', 7.
  • Konspekts 'Globālo stratēģiju vadīšana', 8.
  • Konspekts 'Globālo stratēģiju vadīšana', 9.
  • Konspekts 'Globālo stratēģiju vadīšana', 10.
  • Konspekts 'Globālo stratēģiju vadīšana', 11.
Darba fragmentsAizvērt

Franšīzes būtība
Franšīze ir preču un pakalpojumu izplatīšanas metode, partnerattiecību veids ar precīzi formulētiem pienākumiem un tiesībām starp franšīzes devēju jeb kompāniju, kas sekmīgi strādā, ir labi atpazīstama, pierādījusi savas biznesa koncepcijas dzīvotspēju un ir gatava nodot to citam uzņēmējam, un franšīzes ņēmēju jeb fizisku personu vai uzņēmumu, kas pērk nosaukuma, biznesa ideju un preču zīmes lietošanas tiesības.
Pēdējās desmitgadēs franšīze ir piedzīvojusi strauju popularitāti visā pasaulē. Šo sadarbības formu izmanto gandrīz visās uzņēmējdarbības jomās, tomēr visbiežāk tā sastopama mazumtirdzniecībā, ēdināšanas biznesā un dažādās pakalpojumu nozarēs. Kopumā pasaulē franšīzes sektorā tiek nodarbināti apmēram deviņi miljoni cilvēku.
Franšīzes popularitāti uzņēmēju vidū nosaka sadarbības modeļa izdevīgums abām tajā iesaistītajām pusēm. Franšīzes ņēmējs iegūst iespēju izmantot savā darbā pazīstamu uzņēmuma nosaukumu, reputāciju, produktus, mārketinga tehnoloģijas, atbalsta mehānismus; visu to, ko varētu raksturot ar jēdzienu know-how. Papildus franšīzes ņēmējs iegūst iespēju darboties prestižā biznesā bez sākotnējām kļūdām un veiksmīgi konkurēt ar citiem uzņēmumiem.
Pasaulē franšīze tiek uzskatīta par daudz drošāku biznesa formu, salīdzinājumā ar mazo un vidējo uzņēmumu darbību. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants