Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.12.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Konspekts 'Darba motivācijas teorijas', 1.
  • Konspekts 'Darba motivācijas teorijas', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Veidojot motivācijas sistēmu vadītājam būtu jābūt pietiekami elastīgam, lai sasaistītu cilvēka individuālās vajadzības ar uzņēmuma mērķiem. Kā zināms motivācijai ir tendence mainīties. Tas, kas vislabāk motivēja darbiniekus pirmajā gadā nebūs spēcīgs motivātors arī turpmāk.
Cilvēku motivējošo faktoru spektrs ir ļoti plašs, tādēļ arī motivēšanas veidiem uz katru darbinieku ir jābūt atsķirīgiem. Vadītāja uzdevums ir rast iespēju motivēt ne tikai kolektīvu kopumā, bet arī katru darbinieku atsevišķi, jo tas pastiprina divkārtīgi cilvēka vēlmi sasniegt labākus rezultātus.
Nosakot darbinieka galvenās vajadzības, var secināt, ka darbiniekam būtisks ir atalgojums, ar kuru palīdzību varētu iegādāties daudzas sev vērtīgas lietas, kā arī nodrošināt sev labāku nākotni, bet ne mazāk būtiska vajadzība ir savstarpējās attiecības ar kolēģiem un apkārtējiem cilvēkiem.
Ir pieņemts, ka galvenā motivācija darbam, cilvēkam ir nauda. Bet patiesībā nauda ir vajadzīga tikai cilvēku primāro vajadzību apmierināšanai. Tomēr ikviens cilvēks vēlas saņemt tādu darba algu, kas apmierinātu viņa garīgās un materiālās vajadzības. Jo zemākas pakāpes darbinieks, jo lielāka nozīme viņa motivēšanā ir naudai. Šajā līmenī nauda nav mērķis, bet gan līdzeklis savu vajadzību apmierināšanai un nākotnes nodrošināšanai.

Autora komentārsAtvērt
Atlants