Vērtējums:
Publicēts: 04.10.2021.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
2016. - 2020. g.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 1.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 2.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 3.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 4.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 5.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 6.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 7.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 8.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 9.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 10.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 11.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 12.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 13.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 14.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 15.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 16.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 17.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 18.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 19.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 20.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 21.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 22.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 23.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 24.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 25.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 26.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 27.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 28.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 29.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 30.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 31.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 32.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 33.
  • Referāts 'Katastrofas uz kuģošanas transportlīdzekļiem', 34.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
1.  Civilās aizsardzība un katastrofas pārvaldīšana    4
1.1.  Civilā aizsardzība    4
1.2.  Civilie apdraudējumi latvijā    5
1.3.  Iespējamā palīdzība    6
2.  Kuģu raksturojums    7
3.  Negadījumu iestāšanās iemesli    8
3.1.  Navigacijas kļūmes    8
3.2.  Tehniskas problēmas    9
3.3.  Dabas stihijas    9
3.4.  Cilvēka faktors    10
4.  Jūras negadījumu izmeklēšanas nodaļa    11
4.1.  Jūras negadījumu klasifikācija    11
4.2.  Izmeklēšanā iesaistītas institūcijas    12
3.3.  Jūras negadījumu izmeklēšanas process    12
4.4.  Jūras negadījumi un incidenti    13
4.4.1.  Sevišķi smagi jūras negadījumi    13
4.4.2.  Smagi un mazāk smagi jūras negadījumi.    14
4.4.3.  Pārējie negadījumi un incidenti.    16
5.  Kuģu negadījumi latvijas republikas teritoriālajos ūdeņos    18
6.  Negadījums ar tankkuģi flagman-1    20
  Secinājumi un priekšlikumi    21
  Izmantotie avoti    22
  Pielikumi    23
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Apskatot un izanalizējot kuģu veidus, autors secina, ka absolūti drošu un neievainojamu kuģu nepastāv.
Katastrofas uz jūras ir bijušas un būs, jo tehniskas problēmas, cilvēciskais faktors, dabas parādības, navigācijas kļūmes pastāv vienmēr, un ar tām ir jārēķinās.
Kuģu katastrofu gadījumos iesaistītas šādas institūcijas: Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs, Satiksmes ministrija, krasta apsardze, Valsts vides dienests, transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas dienests, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests, nacionālie bruņotie spēki un neatliekamā medicīniskā palīdzība.
Prakse rāda, ka Latvijas dienesti, kuri iesaistīti kuģu glābšanas pasākumos savu darbu veic ātri un kvalitatīvi.
Dienestiem ir nepieciešams kvalitatīvi, efektīvi un iespējami ātri izmeklēt aviācijas nelaimes gadījumus (ieskaitot smagus aviācijas nelaimes gadījumus) un nopietnus incidentus, kuros iesaistīti gaisa kuģi. Lai to veiktu ir nepieciešams:
• saņemt un apkopot no iesaistītajām iestādēm un uzņēmumiem atskaites par izmeklēto negadījumu avāriju drošības rekomendāciju ieviešanu,
• turpināt darbu pie sadarbības ar visām nelaimes gadījuma vietā iesaistītajām organizācijām, kā arī ar tiesībsargājošajām institūcijām;
• veikt izmeklētāju apmācību speciālos kursos.

Autora komentārsAtvērt
Atlants