Vērtējums:
Publicēts: 30.05.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Grupu diskusijas kā kvalitatīvā pētījuma metode', 1.
  • Konspekts 'Grupu diskusijas kā kvalitatīvā pētījuma metode', 2.
  • Konspekts 'Grupu diskusijas kā kvalitatīvā pētījuma metode', 3.
  • Konspekts 'Grupu diskusijas kā kvalitatīvā pētījuma metode', 4.
  • Konspekts 'Grupu diskusijas kā kvalitatīvā pētījuma metode', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Grupas vadīšana
Vispirms ir jāizvēlas vieta un laiks, kur pētījums tiks veikts. Vietai un laikam ir jāapmierina gan dalībnieku, gan pētnieku vajadzības. Vislabāk, ja pētījuma vieta būtu paša pētnieka birojā, dalībnieku mājās vai arī kādā vēl neitrālākā vietā.
Grupas diskusiju var ierakstīt gan kasetēs (diktofonā), gan veikt videoierakstu. Atšķirība starp video un audio ierakstu ir „uzbāzīgums”. Daudzi cilvēki nesaprot, kāpēc pētniekam nepieciešams ierakstīt diskusiju. Tāpēc audio ierakstu veikt ir daudz vieglāk, jo tas ir neuzkrītošāks vai pat nemanāmāks, turpretī videoierakstā ir redzamas visas verbālās un neverbālās detaļas, tieši tāpēc, cilvēki vēl vairāk kautrējas no videokamerām. Ir iespēja, ka tie var kļūt vēl klusāki un neaktīvāki diskusijas laikā. Videoieraksta liels pluss ir tas, ka tā ir vieglāk piefiksēt to, kurš kurā brīdī runā, un ar ko runā.
Diskusijas laikā sociālais pētnieks var izdalīt arī nelielas anketas ar galvenajiem jautājumiem par tēmu.8

Autora komentārsAtvērt
Atlants