Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.05.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības stratēģiskā un operatīvā plānošana', 1.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības stratēģiskā un operatīvā plānošana', 2.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības stratēģiskā un operatīvā plānošana', 3.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības stratēģiskā un operatīvā plānošana', 4.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības stratēģiskā un operatīvā plānošana', 5.
Darba fragmentsAizvērt

1. Stratēģiska plānošana – ir org-jas ilgtermiņa pamatmērķu un darbības virzienu noteikšana, to sasniegsanai nepieciešamo resursu izdalīšana.
Galvenas org-jas stratēģijas sastāvdaļas: 1) darbības joma, 2) resursu izvietojums un sadale; 3) īpatnējās spējas; 4) attīstība un kapitāla atdeve.
Stratēģiskais menedžments – ir efektīvas stratēģijas formulēšana un veidošana ar noteiktām metodēm un aktivitātēm, lai pieskaņoties org-jas videi un īstenotu stratēģiskus mērķus.
Stratēģijas veidi: 1) intensīva  paplašināšana; 2) integrēta  pilnveidošana, uzlabot visu procesu; 3) diversificēta  strādāt dažādas nozarēs; 4) samazināšanas stratēģija  samazināt izmaksas (darbinieku skaits, produkta apjomu).
2. Vadīšana – ir sava viedokļa veidošana un šī viedokļa realizācija, kura izpaužas inf-jas saņemšanā, pārstrādē un pārraidē.
Vadīšanas process – no vienas puses ir atkarīgs no problēmu skaita, to veida, no otras puses no cilvēku tipa un skaita, kas piedālās šo problēmu risināšanā.
Menedžmenta/Vadīšanas funkcijas: ● Plānošana (mērķu noteikšana, analīze, plānu izstāde, prognoze); ● Organizēšana (resursu sadale, org-jas struktūras veidošana); ● Koordinēšana (darba org-ja, kolektīva darbību sakārtošana; ● Motivēšana (darbinieku stimulēšana, lai tie efektīvāk strādātu org-jas labā); ● Kontrole (planu izpildes uzraudzība un vērtējums, plānu korekcija).…

Autora komentārsAtvērt
Atlants