Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.01.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 1.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 2.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 3.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 4.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 5.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 6.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 7.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 8.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 9.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 10.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 11.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 12.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 13.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 14.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 15.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 16.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 17.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 18.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 19.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 20.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 21.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 22.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 23.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 24.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 25.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 26.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 27.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 28.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 29.
  • Referāts 'Iekšzemes kopprodukts', 30.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
1.  Statistiskā novērošana    4
2.  Grafiskās attēlošanas būtība un nozīme statistikā    5
3.  Absolūtie lielumi    6
4.  Relatīvie lielumi    7
4.1.  Dinamikas relatīvie lielumi    7
4.2.  Struktūras relatīvie lielumi    8
4.3.  Salīdzinājuma relatīvie lielumi    11
5.  Vidējie lielumi    12
5.1.  Vienkāršais aritmētiskais vidējais    13
5.2.  Ģeometriskais vidējais    13
6.  Dinamikas rindas    14
6.1.  Absolūtais pieaugums    15
6.2.  Augšanas temps    17
6.3.  Pieauguma temps    19
6.4.  Pieauguma 1% absolūtā nozīme    20
6.5.  Vidējais absolūtais pieaugums    21
6.6.  Vidējais augšanas temps    21
6.7.  Dinamikas rindas vidējais līmenis    22
6.8.  Analītiskā izlīdzināšanas metode /trends/    22
6.9.  Dinamikas rindu izmantošana prognozēšanā    24
7.  Indeksu metode    25
  Secinājumi    28
  Izmantotā literatūra    29
Darba fragmentsAizvērt


Termins “statistika” cēlies no latīņu vārda “status”, kas tulkojumā nozīmē “stāvoklis”. Statistika ir zinātne, kas pētī sabiedrības masu parādību kvantitatīvo pusi saistībā ar kvalitāti noteiktā vietā un laikā.
Statistikai ir liela nozīme mūsdienu dzīvē, svarīgākais ko tā mums dod ir informācija. Piemēram, par visa veida tirdzniecību (iekšējo, ārējo, eksportu, importu u.c.), citu valstu iedzīvotājiem,ekonomisko attīstību, sabiedrisko kārtību utt., tāpat arī sniedz informāciju citām valstīm par Latviju.
Statistika pētī sabiedriskās parādības īpašā aspektā t.i – parādību skaitliskās izpausmes.
Jebkurā sabiedrībā tiek ražots milzum daudz dažādu preču un pakalpojumu. Lai sabiedrība zinātu un varētu novērtēt savas valsts ekonomisko stāvokli, statistiķi veic visos ražošanas posmos ražoto preču un paklpojumu uzskaiti naturālā un naudas izteiksmē un to mēra izmantojot galvenokārt divus rādītājus. Tie ir vai nu nacionālais kopprodukts , vai arī iekšzemes kopprodukts (IKP). Šajā kursa darbā turpmāk apskata un analizē iekšzemes kopprodukta rādītājus. Iekšzemes kopprodukts raksturo valsts ekonomikas attīstības līmeni. Taču tas nenozīmē, ka pēc šī rādītāja var precīzi noteikt tautas labklājību. Iekšzemes kopproduktā tiek ietvertas valsts teritorijā saražoto un pārdoto galapreču un pakalpojumu vērtība neatkarīgi no tā, vai to ražošanā ir izmantoti savas valsts patstāvīgajiem iedzīvotājiem vai arī ārzemniekiem piederošie ražošanas resursi. Un, aprēķinot IKP, tajā ir ietverts valstī saražotais un realizētais galaprodukts. Tas ir nepilnīgs rādītājs tautas labklājības raksturošanai. Tautas labklājības jēdziens ir daudz plašāks, jo tas ietver daudzus labumus: materiālos, garīgos, sociālos labumus. Bet iekšzemes kopproduktā netiek ietverti daudzi elementi, kas raksturo tautas labklājību.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants