Vērtējums:
Publicēts: 20.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Starptautiskā vadība', 1.
  • Konspekts 'Starptautiskā vadība', 2.
  • Konspekts 'Starptautiskā vadība', 3.
  • Konspekts 'Starptautiskā vadība', 4.
  • Konspekts 'Starptautiskā vadība', 5.
  • Konspekts 'Starptautiskā vadība', 6.
  • Konspekts 'Starptautiskā vadība', 7.
  • Konspekts 'Starptautiskā vadība', 8.
  • Konspekts 'Starptautiskā vadība', 9.
  • Konspekts 'Starptautiskā vadība', 10.
  • Konspekts 'Starptautiskā vadība', 11.
  • Konspekts 'Starptautiskā vadība', 12.
  • Konspekts 'Starptautiskā vadība', 13.
  • Konspekts 'Starptautiskā vadība', 14.
  • Konspekts 'Starptautiskā vadība', 15.
  • Konspekts 'Starptautiskā vadība', 16.
  • Konspekts 'Starptautiskā vadība', 17.
  • Konspekts 'Starptautiskā vadība', 18.
  • Konspekts 'Starptautiskā vadība', 19.
  • Konspekts 'Starptautiskā vadība', 20.
Darba fragmentsAizvērt

1.Starptautiskās uzņēmējdarbības attīstības virzieni.
Vārds „vadītājs” (menedžeris) parādījās 19.gs. beigās – sāka veidoties lielie uzņēmumi – A/S. Meklēja iespējas dabūt papildus finansējumu. Parādījās profesionālie vadītāji – menedžeri.
TOP menedžeri – vadīja jebkuru nozari, izmantojot specifiskus paņēmienus. Tiklīdz parādījās transnacionāli uzņēmumi, pastiprinājās eksports, imports.
Industriālais periods – 18.gs., kad parādās mašīnas Mančesterā. Attīstās tekstilrūpniecība.
Loģistikas pakalpojumi – pēcindustriālajā periodā. Reuters un Bloombergs – sniedz informāciju visu diennakti par jebkuru tēmu.
Masveidā samazinājās ražošanas forma – piedāvāja vienveidīgas un standartizētas preces.
„Rūpīgai ražošanai” ir šādas prasības – saistīts ar komandu darbu, notiek regulāra informācijas apmaiņa, jābūt datorizētai ražošanai, resursu izmantošana.
1.Uzņēmuma attīstīšanas stadijas.
ADIZESA DZĪVES CIKLS:
Uzmanības parādīšana:
Īpašnieks apspriež ar topošajiem darbiniekiem plānus;
Galvenais – biznesa ideja, jābūt atbalstītājiem, laika biedriem, jābūt finansu atbalstam, gatavībai riskēt.
Agra bērnība:
Uzņēmuma darbības sākums – „de facto”;
Neizstrādāta un neizteikta struktūra;
Uzņēmuma budžets ir neliels;
Vāja subordinācija – vadītājs un darbinieks kā draugs;
Mazs naudas pieplūdums.
Aktīva darbība:
Bizness ļoti strauji aug;
Pieaug pārdošanas apjoms – redzami darbības rezultāti;
Cilvēkos rodas entuziasms;
Vadītājam jāpilda tiesneša lomu, jo darbiniekiem daudz ideju, sākas diskusijas. Menedžerim rodas jautājums, vai veicināt radošumu vai arī izvēlēties ceļu, kā turpināt ar vienu ideju – sistēmai jābūt līdzsvarotai.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants