Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.05.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Melošana un likuma pārkāpšana reklāmās', 1.
  • Konspekts 'Melošana un likuma pārkāpšana reklāmās', 2.
  • Konspekts 'Melošana un likuma pārkāpšana reklāmās', 3.
  • Konspekts 'Melošana un likuma pārkāpšana reklāmās', 4.
  • Konspekts 'Melošana un likuma pārkāpšana reklāmās', 5.
  • Konspekts 'Melošana un likuma pārkāpšana reklāmās', 6.
  • Konspekts 'Melošana un likuma pārkāpšana reklāmās', 7.
  • Konspekts 'Melošana un likuma pārkāpšana reklāmās', 8.
  • Konspekts 'Melošana un likuma pārkāpšana reklāmās', 9.
  • Konspekts 'Melošana un likuma pārkāpšana reklāmās', 10.
Darba fragmentsAizvērt

Reklāmā novērojuma dzimuma diskriminācija, ka sievietēm ir jāsēž mājās, jātīra māja, bet mums jābūt pateicīgām, jo, iespējams, mēs laimēsim iRobotu, un tad mums būs arī laiks lasīt tenkas, jo nekas cits mums neinteresē.
Reklāmas likuma 4. Pantā minēts reklāmā aizliegts: paust diskrimināciju pret cilvēku viņa rases, ādas krāsas, dzimuma, vecuma, reliģiskās, politiskās vai citas pārliecības, nacionālās vai sociālās izcelšanās, mantiskā stāvokļa vai citu apstākļu dēļ.
Uzskatu arī, ka reklāma ir maldinoša frāze : „Pērc un laimē iRobotu”. Jo nopērkot iRobotu iespēja, ka to laimēs ir niecīga , tā vietā vajadzētu teikt :”Pērc un piedalies loterijā”
Reklāmas likuma 8. Pants vēsta, ka maldinoša reklāma ir aizliegta.
Nosakot, vai reklāma ir maldinoša, ņem vērā visas reklāmas pazīmes — atsevišķo sastāvdaļu un kopējo saturu, noformējumu, īpaši jebkuru informāciju, kas reklāmā sniegta par:
1) preču vai pakalpojumu pieejamību, īpašībām, darbību, saturu, ražošanas vai piegādes metodi un datumu, nolūku, lietošanu, daudzumu, ietekmi uz vidi vai cilvēka veselību, preču ģeogrāfisko vai komerciālo izcelsmi vai rezultātiem, kas sagaidāmi no to lietošanas, vai par preču vai pakalpojumu testēšanas vai pārbaudes rezultātiem vai materiālām pazīmēm;

Secinājumi. Reklāma izmanto stereotipus par sievietēm, taču akcijā pieminētos žurnālus lasa arī vīrieši (tie nav sieviešu žurnāli) , tāpēc uzskatu, ka šī reklāma varēja iztikt bez sievietes attēlojuma kā 24/7 grīdu mazgātājai.

Autora komentārsAtvērt
Atlants