Vērtējums:
Publicēts: 05.04.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Velosipēda vēsture', 1.
  • Prezentācija 'Velosipēda vēsture', 2.
  • Prezentācija 'Velosipēda vēsture', 3.
  • Prezentācija 'Velosipēda vēsture', 4.
  • Prezentācija 'Velosipēda vēsture', 5.
  • Prezentācija 'Velosipēda vēsture', 6.
  • Prezentācija 'Velosipēda vēsture', 7.
  • Prezentācija 'Velosipēda vēsture', 8.
  • Prezentācija 'Velosipēda vēsture', 9.
  • Prezentācija 'Velosipēda vēsture', 10.
  • Prezentācija 'Velosipēda vēsture', 11.
  • Prezentācija 'Velosipēda vēsture', 12.
  • Prezentācija 'Velosipēda vēsture', 13.
  • Prezentācija 'Velosipēda vēsture', 14.
Darba fragmentsAizvērt

Mišo velosipēds
Francūzis Pjērs Mišo kopā ar dēlu Ernestu uzbūvēja divriteni ar milzīgu priekšējo riteni un mazāku riteni aizmugurē. Pedāļi šim divritenim bija piestiprināti pie priekšējā riteņa, katru koka riteni aptvēra dzelzs stīpa.
Nākamajai divriteņu paaudzei pedāļi bija piestiprināti pie priekšējā riteņa. Divritenis "ceturtdaļa pensa" savu nosaukumu ieguva lielā priekšējā riteņa pēc, jo tas atgādināja vecu britu peniju, savukārt mazais pakaļējais ritenis izskatījās pēc fārtinga jeb ceturtdaļas pensa. Šis divritenis pārvietojās ātrāk par visiem iepriekšējiem.

1889. gadā Belfāstas veterinārārsts Džons Danlops ieviesa pneimatiskās riepas. Jaunās riepas, kā ari pakaļējā riteņa zobratu un ķēdes mehānisms padarīja divriteni par populāru transportlīdzekli.

Autora komentārsAtvērt
Atlants