Vērtējums:
Publicēts: 22.02.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Cenu veidošanas politika', 1.
  • Referāts 'Cenu veidošanas politika', 2.
  • Referāts 'Cenu veidošanas politika', 3.
  • Referāts 'Cenu veidošanas politika', 4.
  • Referāts 'Cenu veidošanas politika', 5.
  • Referāts 'Cenu veidošanas politika', 6.
  • Referāts 'Cenu veidošanas politika', 7.
  • Referāts 'Cenu veidošanas politika', 8.
  • Referāts 'Cenu veidošanas politika', 9.
  • Referāts 'Cenu veidošanas politika', 10.
  • Referāts 'Cenu veidošanas politika', 11.
  • Referāts 'Cenu veidošanas politika', 12.
  • Referāts 'Cenu veidošanas politika', 13.
  • Referāts 'Cenu veidošanas politika', 14.
  • Referāts 'Cenu veidošanas politika', 15.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Cenu politika    4
2.  Cenas noteikšanas stratēģijas    6
2.1.  Esošajām precēm    7
2.2.  Jaunai precei    9
3.  Cenu veidošanas metodes    10
3.1.  Uz izmaksām balstīta cenu veidošanas metodes    11
3.2.  Uz pircējiem orientētas cenu veidošanas metodes    12
3.3.  Uz konkurentiem orientētas cenu veidošanas metodes    14
  Secinājumi    15
  Izmantotā literatūra    16
Darba fragmentsAizvērt

Cena ir naudas vienībās izteikta atlīdzība par precēm vai pakalpojumiem, ko maksā pircējs. Lielākajā daļā gadījumu produkta cenu nosaka ārējie faktori, tas ir, faktori, kuri nav pakļauti uzņēmuma kontrolei, proti, pamatfaktori, kas ietekmē cenu ir attiecīgā produkta piedāvājums un tā pieprasījums. Vienlaikus lēmumu par konkrētā produkta cenu būtiski ietekmē:
1). Uzņēmuma spējas individualizēt produktu pircēja acīs, padarīt to atšķirīgu no konkurentu produktiem;
2). Reklāma un citi marketinga elementi, paņēmieni, ko uzņēmumi izmanto, lai ietekmētu pircēju dot priekšroku konkrētajam produktam;
3). Aizdevuma iespējas un citi pārdošanas nosacījumi, kurus uzņēmums var piedāvāt pircējam;
4). Uzņēmuma spējas minimizēt pārdodamā produkta ražošanas un pārdošanas izmaksas.
Praksē tiek izmantotas šādas cenas:
1). Faktiskās, tas ir, kas darbojas attiecīgajā laika periodā; savukārt šīs cenas var būt līgumcenas, par kādām vienojušies pārdevēji un pircēji (bez jebkādiem uzcenojumiem);
2). Limitējamās cenas, ja pārdevējs un pircējs ir tiesīgs noteikt cenu līguma ietvaros uzrādītajās robežās;
3). Administratīvi regulētās cenas, kad valsts vai pašvaldība nosaka cenu vai tarifu tam vai citam produktam.
Cenu politiku plānojot, jāņem vērā uzņēmuma brīvības pakāpe šajā jomā.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants