Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.01.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Starpkultūru izglītība. Dažādības vadība', 1.
  • Konspekts 'Starpkultūru izglītība. Dažādības vadība', 2.
  • Konspekts 'Starpkultūru izglītība. Dažādības vadība', 3.
  • Konspekts 'Starpkultūru izglītība. Dažādības vadība', 4.
  • Konspekts 'Starpkultūru izglītība. Dažādības vadība', 5.
Darba fragmentsAizvērt

2.2. Jaunieši kā potenciāls starpkultūru izglītībai un formālā izglītība
Lai gan starpkultūru izglītībai ir jānotiek visā sabiedrībā, nav nekādu šaubu, ka starpkultūru izglītība ir koncentrēta uz bērnu un jauniešu attiecību sistēmu. Mēs attaisnojam šo prioritāti, jo viņi lielā mērā būs nākotnes starpkultūru sabiedrību pilsoņi. Jaunieši ir arī svarīgs komunikācijas kanāls ar pieaugušajiem un var palīdzēt viņu attieksmēs, piemēram, saskatīt nepieciešamību mainīties. Jāatzīmē, ka arī pieaugušo izglītībai ir liela nozīme. Starpkultūru izglītība ar bērniem un jauniešiem darbojas divos galvenajos veidos:
• Palīdzot viņiem iegūt spēju saskatīt nevienlīdzību, netaisnību, rasismu, stereotipus un aizspriedumus;
• Dodot viņiem zināšanas un spējas, kas palīdzēs viņiem apstrīdēt un mēģināt mainīt šos mehānismus ikreiz, kad viņi ar tiem sabiedrībā saskarsies.
Neatkarīgi no vecuma, cilvēki, kas nonāk aci pret aci ar daudzkultūru sabiedrības izaicinājumiem un problēmām, nevar uzreiz pārlēkt no neziņas uz kritisku apziņu un darbību.

Autora komentārsAtvērt
Atlants