Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.10.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 12 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Valsts civildienesta organizācija un jēdziens', 1.
  • Referāts 'Valsts civildienesta organizācija un jēdziens', 2.
  • Referāts 'Valsts civildienesta organizācija un jēdziens', 3.
  • Referāts 'Valsts civildienesta organizācija un jēdziens', 4.
  • Referāts 'Valsts civildienesta organizācija un jēdziens', 5.
  • Referāts 'Valsts civildienesta organizācija un jēdziens', 6.
  • Referāts 'Valsts civildienesta organizācija un jēdziens', 7.
  • Referāts 'Valsts civildienesta organizācija un jēdziens', 8.
  • Referāts 'Valsts civildienesta organizācija un jēdziens', 9.
  • Referāts 'Valsts civildienesta organizācija un jēdziens', 10.
  • Referāts 'Valsts civildienesta organizācija un jēdziens', 11.
  • Referāts 'Valsts civildienesta organizācija un jēdziens', 12.
  • Referāts 'Valsts civildienesta organizācija un jēdziens', 13.
  • Referāts 'Valsts civildienesta organizācija un jēdziens', 14.
  • Referāts 'Valsts civildienesta organizācija un jēdziens', 15.
  • Referāts 'Valsts civildienesta organizācija un jēdziens', 16.
  • Referāts 'Valsts civildienesta organizācija un jēdziens', 17.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Valsts civildienesta jēdziens un nozīme    4
2.  Valsts civildienesta organizācija    7
2.1.  Valsts civildienesta pārvalde, tās uzdevumi    7
2.2.  Valsts administrācijas skola    12
3.  Civildienesta likums, tā principi.    14
  Nobeigums    17
  Literatūras saraksts    18
Darba fragmentsAizvērt

Valsts civildienesta jēdziens un nozīme.

Pirmkārt ir jāizprot valsts civildienesta būtība. Kā teicis dipl. jurists M.Knoks „Valsts civildienests ir nepieciešams kā instruments, lai valsts centrālais izpildvaras institūts – Ministru kabinets varētu realizēt izpildvaru, nepārtraukti realizēt valsts pārvaldes funkcijas, kā arī lai politiskās varas maiņas gadījumā valsts pārvaldē tiktu saglabāta pēctecība. Līdz ar to saprotams, ka šim dienestam jābūt pēc iespējas pastāvīgākam un stabilākam.”
Kompetents un tiesiski funkcionējošs valsts civildienests ir viens no tiem četriem pamatelementiem, no kuru darbības ir atkarīga valsts pārvaldes kopējā kvalitāte. Valsts civildienesta ierēdņi ir tie, kas nodrošina valsts pārvaldes funkciju izpildi, un no šo ierēdņu rīcības ir atkarīga citu cilvēku tiesību aizsardzība, demokrātiskā valsts iekārta, sabiedrības drošība, labklājība un tikumība. Ikvienā demokrātiskā valstī ir būtiski nodrošināt nepārtrauktu valsts pārvaldes darbību un, lai to nodrošinātu, attiecīgi jābūt organizētam arī valsts civildienestam — ir jābūt iespējai nodrošināt un paļauties, ka vienmēr būs profesionāli cilvēki, kas varēs profesionāli veikt valsts pārvaldes funkcijas.
Ierēdņi ir valsts amatpersonas, kam uzticēta valsts uzdevumu pildīšana valsts pārvaldes sistēmā. Ierēdņi ir tādās publiski tiesiskajās attiecībās ar valsti, kurās, pretēji darba tiesībās noteiktajam, nepastāv līgumslēdzēju pušu vienlīdzības princips. Šādas nodarbinātības attiecības neveidojas, noslēdzot darba vai kādu citu līgumu, bet veidojas, kompetentām valsts institūcijām ieceļot personu ierēdņa amatā. Ņemot vērā ierēdņu lomu un uzdevumus valsts pārvaldes funkciju īstenošanā, valsts vienpusēji regulē arī ierēdņu pilnvaras, darba tiesību aizsardzību, ieskaitot atalgojumu un sociālās garantijas, kā arī dienesta attiecību izbeigšanu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants