Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.03.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Ētika valsts ierēdņu un amatpersonu darbībā', 1.
  • Referāts 'Ētika valsts ierēdņu un amatpersonu darbībā', 2.
  • Referāts 'Ētika valsts ierēdņu un amatpersonu darbībā', 3.
  • Referāts 'Ētika valsts ierēdņu un amatpersonu darbībā', 4.
  • Referāts 'Ētika valsts ierēdņu un amatpersonu darbībā', 5.
  • Referāts 'Ētika valsts ierēdņu un amatpersonu darbībā', 6.
  • Referāts 'Ētika valsts ierēdņu un amatpersonu darbībā', 7.
  • Referāts 'Ētika valsts ierēdņu un amatpersonu darbībā', 8.
  • Referāts 'Ētika valsts ierēdņu un amatpersonu darbībā', 9.
  • Referāts 'Ētika valsts ierēdņu un amatpersonu darbībā', 10.
  • Referāts 'Ētika valsts ierēdņu un amatpersonu darbībā', 11.
  • Referāts 'Ētika valsts ierēdņu un amatpersonu darbībā', 12.
  • Referāts 'Ētika valsts ierēdņu un amatpersonu darbībā', 13.
  • Referāts 'Ētika valsts ierēdņu un amatpersonu darbībā', 14.
  • Referāts 'Ētika valsts ierēdņu un amatpersonu darbībā', 15.
  • Referāts 'Ētika valsts ierēdņu un amatpersonu darbībā', 16.
  • Referāts 'Ētika valsts ierēdņu un amatpersonu darbībā', 17.
  • Referāts 'Ētika valsts ierēdņu un amatpersonu darbībā', 18.
  • Referāts 'Ētika valsts ierēdņu un amatpersonu darbībā', 19.
  • Referāts 'Ētika valsts ierēdņu un amatpersonu darbībā', 20.
  • Referāts 'Ētika valsts ierēdņu un amatpersonu darbībā', 21.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Normatīvie akti, kas regulē valsts pārvaldes ierēdņu un valsts amatpersonu rīcību    4
1.1.  Latvijas Republikas civildienesta likums    4
1.2.  Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības likums    5
1.3.  Valsts pārvaldes iekārtas likums    7
1.4.  Korupcijas novēršanas un apkarošanas likums    9
1.5.  Likums par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā    10
1.6.  Informācijas atklātības likums    11
2.  Ierēdņa uzvedības principi, ministru kabineta instrukcijas Nr. 1 analīze    13
2.1.  Ierēdņu vispārējie ētikas principi    13
2.2.  Ētikas kodekss    14
2.3.  Valsts ieņēmumu dienesta ētikas kodekss    15
2.4.  Ētikas normu pārkāpumi Latvijā    16
3.  Starptautiskā pieredze    18
3.1.  Amerikas Savienoto Valstu administrācija    18
3.2.  Amerikas valsts amatpersonas ētikas normu pārkāpuma piemērs    19
  Secinājumi    20
  Izmantotā literatūra    21
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Ētiska valsts pārvalde ir mērķis, kura sasniegšana ir laikietilpīgs process un prasa visu iesaistīto pušu aktīvu līdzdalību, t.i., gan centrālās koordinējošās iestādes, gan ikviena valsts pārvaldes iestāde, gan tās vadītājs un darbinieki.
Vislielākā nozīme ir ikvienas valsts iestādes aktivitātei savas iekšējās darbības vides sakārtošanā. Ētikas izglītības jomā Valsts administrācijas skola, kas īsteno ierēdņu un citu valsts pārvaldes darbinieku kvalifikācijas un profesionalitātes paaugstināšanas funkciju, pašlaik piedāvā mācību kursus „Valsts pārvaldes ētika”, „Interešu konflikts” un „Korupcijas novēršana”.
Valsts pārvaldes modernizācija nevar tikt īstenota bez konsekventas rīcības pārvaldes profesionālās ētikas attīstības jomā. Iestādes galvenais resurss ir darbinieki, viņu darbība un uzvedība darba vietā un ārpus tās nosaka valsts pārvaldes darba rezultātus, kā arī ietekmē sabiedrības attieksmi pret visu pārvaldi kopumā.
Valsts pārvaldes profesionālā ētika nepieciešama dažādās sabiedriskās darbības jomās. Latvijā ir pieņemti daudzi valsts pārvaldes profesionālās ētikas kodeksi: advokātu, ministriju, dienestu, domes deputātu, ierēdņu, u.c. kodeksi.
Uzticamu valsts pārvaldi veicina trīs profesionālās ētikas ieviešanas virzieni:
1. Ētikas kodeksu izstrāde un diskusijas par tajos ietvertajām ētiskajām vērtībām un īstenošanas vērtējumiem.
2. Tādu iestāžu un organizāciju izveide, kas uzrauga valsts pārvaldes darbinieku darbību un ētikas principu ievērošanu.
3. Sabiedrības attieksme un rīcība ētiskas vai neētiskas rīcības gadījumos.
Ētikas kodeksu nozīme nav pārspīlējama, jo zināšanas vien ētisku uzvedību nenodrošina.. Ir nepieciešama pastāvīga prakse, pieredzes apzināšana, analīze, secinājumu vispārināšana un iedarbīgu priekšlikumu sagatavošana un pieņemšana. Kodekss uzskatāms par rīcības orientieri, kas norāda uz darbības mērķiem, nozīmīgākajiem principiem, kuri padara mūsu rīcību ētiski pilnvērtīgāku.
To iestāžu un organizāciju, kas nodarbojas ar profesionālās ētikas jautājumiem, izveide un atbalsts ir nepieciešams ētikas jautājumu ieviešanas koordinēšanai un ētikas normu ievērošanas uzraudzībai.

Autora komentārsAtvērt
Atlants