Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.02.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Eksporta mārketinga plānošana un stratēģija. Tirgus paplašināšanas vai izvēles p', 1.
  • Konspekts 'Eksporta mārketinga plānošana un stratēģija. Tirgus paplašināšanas vai izvēles p', 2.
  • Konspekts 'Eksporta mārketinga plānošana un stratēģija. Tirgus paplašināšanas vai izvēles p', 3.
  • Konspekts 'Eksporta mārketinga plānošana un stratēģija. Tirgus paplašināšanas vai izvēles p', 4.
  • Konspekts 'Eksporta mārketinga plānošana un stratēģija. Tirgus paplašināšanas vai izvēles p', 5.
  • Konspekts 'Eksporta mārketinga plānošana un stratēģija. Tirgus paplašināšanas vai izvēles p', 6.
Darba fragmentsAizvērt

D grupa – pienākšana jeb ierašanās. Pārdevējs ir atbildīgs par preču piegādi norunātā vietā vai noteiktā punktā valsts robežā vai importa valstī. Pārdevējam jāuzņemas visi riski un izdevumi piegādājot preci līdz šai vietai. DAF – Piegādāts līdz robežai. DES – piegādāts no kuģa. DEQ – piegādāts no piestātnes. DDU – piegādāts bez muitas nodokļa samaksas. DDP – piegādāts ar muitas nodokļa samaksu.
Jaunu tirgu izvēles process?
Viens no svarīgākajiem uzņēmuma lēmumiem ir saistīts ar jaunu tirgu izvēli, lai izlemtu kurš tirgus ir labākais un piemērotākais. Uzņēmumiem ir svarīgi izvēlēties tirgu ar visizdevīgākajām iespējām, tāpēc jaunu tirgu izvēles process ir saistīts ar dažādiem pētījumiem. Izvēloties jaunus tirgus ir jāņem vērā daudzi faktori, piemēram, sarežģītība iekļūšanai tirgū, dažādi riski kas saistīti ar iekļūšanu un noturēšanos tirgū u.c. faktori. Galvenais ir tas vai vispār produkts vai pakalpojums attiecīgajā tirgū ir pieprasīts un nepieciešams.
Jaunu tirgu izvēles process balstās uz iegūstamo informāciju par konkrēto tirgu un dažādiem pētījumiem par potenciālajiem rādītājiem, patērētājiem, kultūru, potenciālajiem klientiem tirgū utt. Neskatoties uz globālajiem procesiem pasaulē, jo izvēlētais tirgus ir ģeogrāfiski tālāk prom, jo tur būs grūtāk vadīt lietas, turpretī ģeogrāfiski tuvāku tirgu izvēle samazina dažādas grūtības. Tirgu izvēle var būt atkarīga no dažādiem ierobežojumiem attiecībā uz atsevišķām nozarēm vai produktiem, tirgus piesātinātības, konkurentiem utt.
Tātad jaunu eksporta tirgus izvēle balstās uz analītiskiem un labi izstrādātiem plāniem.

Autora komentārsAtvērt
Atlants