Vērtējums:
Publicēts: 13.01.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Reklāma tirdzniecības vietās', 1.
  • Referāts 'Reklāma tirdzniecības vietās', 2.
  • Referāts 'Reklāma tirdzniecības vietās', 3.
  • Referāts 'Reklāma tirdzniecības vietās', 4.
  • Referāts 'Reklāma tirdzniecības vietās', 5.
  • Referāts 'Reklāma tirdzniecības vietās', 6.
  • Referāts 'Reklāma tirdzniecības vietās', 7.
  • Referāts 'Reklāma tirdzniecības vietās', 8.
  • Referāts 'Reklāma tirdzniecības vietās', 9.
  • Referāts 'Reklāma tirdzniecības vietās', 10.
  • Referāts 'Reklāma tirdzniecības vietās', 11.
  • Referāts 'Reklāma tirdzniecības vietās', 12.
Darba fragmentsAizvērt

Reklāma ir darbība vai materiāls, kura pamatmērķis ir pārliecināt vai rosināt cilvēkus patērēt noteiktu produktu, pakalpojumu, popularizēt kādu ideju vai indivīdu. Parasti reklāmas mērķis ir radīt pieprasījumu; citi mērķi var būt tēla uzlabošana vai informācijas sniegšana par produktu vai pakalpojumu, tāpēc reklāmām raksturīga produkta pozitīvo īpašību izcelšana vai pārspīlēšana un negatīvo īpašību noklusēšana. Reklāmai jāizceļas uz konkurentu fona un jārosina patērētājs uz noteiktu rīcību.

Reklāmas iespējams izvietot gandrīz jebkur. Arī uzlīmes uz dārzeņiem vai augļiem uzskatāmas par reklāmu, tāpēc reklāmas izvietošana tirdzniecības vietās ir ļoti nozīmīga, jo tieši tur „reālā laikā” notiek patērētāja - pircēja izvēle.

Pēc likuma "reklāmai jābūt likumīgai, patiesai un objektīvai, tā veidojama saskaņā ar godprātīgu reklāmas praksi", tā "nedrīkst mazināt sabiedrības uzticēšanos reklāmai, un tai jāatbilst godīgas konkurences principiem", un tajā "atļauts iekļaut tikai tādus paziņojumus vai vizuālos attēlus, kas nepārkāpj ētikas, humānisma, morāles, tikumības un pieklājības normas".1 Šie likuma nosacījumi ir visnotaļ būtiski reklāmai, kas tiek veikta tirdzniecības vietās, jo veikalus apmeklē visu rasu, ticības, dzimumu un seksuālās orientācijas cilvēki, veseli vai diemžēl slimi (piem., invalīdi), ar dažādām gaumes izpratnēm un dzīves pieredzi. Izvietotajai reklāmai nebūtu jāaizvaino neviens no tiem.

Arī reklamēšanas metodes tirdzniecības vietās neatšķiras no tām, ko izmanto reklāmām medijos vai publiskās vietās. Tiek izmantotas
Atkārtošana (tā nodrošina produkta plašu atpazīstamību);
Norādes uz produkta īpašo popularitāti patērētāju vidē (tā dodot cerību, ka pircēji nopirks produktu "pūļa efekta" dēļ);
"Dalīšanās pieredzē" (par produkta labajām īpašībām stāsta eksperti, vienlaikus veicot produkta bezmaksas paraudziņu izdali vai degustāciju);
Spiediens (kā aicinājums iegādāties produktu, kamēr tas vēl pieejams „par akcijas cenu”);
Emocijas (piemēram, glaimošana, iežēlināšana, baiļu radīšana);
Asociācijas (centieni patērētāju apziņā asociēt produktu ar kaut ko tīkamu);
Saukļi (uzmanības piesaistīšanai);
Šokēšana;
Slēptie vēstījumi.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants