-
Sezonalitāte viesmīlības uzņēmumos Latvijā. Problēmas un risinājumi
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Definīcijas | 4 | |
1. | PĒTĪJUMA PRIEKŠMETA APRAKSTS | 5 |
Ceļu kvalitāte | 5 | |
Cilvēku finansiālais stāvoklis | 6 | |
Kvalitatīvs darbaspēks | 7 | |
Kultūras mantojuma objekti viesmīlības uņēmumu tuvumā | 8 | |
Reklāmas viesmīlības uzņēmumos Latvijā | 9 | |
2. | METODOLOĢIJA | 10 |
Priekšizpēte | 10 | |
Pētījuma metodes izvēle un konkretizēts datu ieguves veids | 10 | |
Pētījuma izlases veidošana | 10 | |
Datu vākšana, izmantojot atbilstošās metodes | 10 | |
3. | PĒTĪJUMA REZULTĀTI | 11 |
Ankešu analīze | 11 | |
Intervijas analīze | 16 | |
4. | Secinājumi | 18 |
5. | Izmantotā literatūra | 20 |
6. | Pielikums | 21 |
4. SECINĀJUMI
1. Viesmīlības uzņēmumos Latvijā ir novērojamas sezonalitātes problēmas.
2. Pieprasītākais viesmīlības uzņēmumi ir ēdināšānas uzņēmumi.
3. Nereti uzņēmumi ir spiesti apturēt savu darbību ziemas sezonā, jo peļņa netiek gūta.
4. Sezonalitāte neskar tos uzņēmumus, kuri spēj piedāvā plašu pakalpojumu klāstu ne tikai vasaras sezonā, bet arī ziemas sezonā.
5. Vairāk par pusi respondentu ir izmantojuši viesmīlības uzņēmumu pakalpojumus.
6. Lielākā daļa no aptaujātājiem ir apmierināti ar viesmīlības pakalpojumu kvalitāti.
7. Pasākumu laikā ļoti bieži cilvēki izmanto sniegtos pakalpojumus.
8. Vasarā un pasākumu laikā ir liels klientu skaits, kas Latvijas uzņēmumie rada problēmas ar apkalpošānu.
9. Cenu palielināšānos/samazināšānos cilvēki sajūt. Vasaras sezonās ir acimredzams cenu paaugstinājums.
10. Liels darbinieku skaits ne sezonā paliek bez darba.
11. Sliktais ceļu stāvoklis arī ietekmē viesmīlības uzņēmumu apmeklētību.
12. Restorānā „Hercogs” arī ir novērojāmas sezonālās problēmas.Apmeklētāju skaits atšķīrās.
13. Sezonalitātes radītas problēmas restorāns „Hercogs” risina ar to ka piedalās dažādos pasākumos, kā , piemērām, „Ledus skulptūru festivāls”
14. Ziemas sezonā restorāns „ Hercogs” atgūst zaudēto peļņu piedāvājos dažādus citus pakalpojumus, piemēram, bankešu rīkošana.
15. Uzņēmuma popularizēšanai un klientu piesaistīšanai,restorāna „Hercogs” īpašnieks piedalās dažādos mārketinga izaugsmes pasākumos.
…
Sezonalitāte ir viena no tūrisma ilgtspējības problēmām, kuru ir grūti atrisināt. Pieprasījums pēc tūrisma pakalpojumiem gada laikā ir atšķirīgs. Problēmas, kas saistītas ar tūrisma sezonalitāti jārisina vietējās varas iestādēm un tūrisma privātajam sektoram, jo tomēr, viņi ir galvenās ieinteresētās personas, lai tūrisma produkti būtu ilgtspējīgi. Organizācijām, kuras pārstāv tūrisma nozares, reģionālo un vietējo varas iestāžu, kā arī pilsoniskās sabiedrības intereses, ir jāiesaistās šajā procesā un jāiegulda savas zināšanas, pieredze un viedokļi, kā arī jāsekmē tas, lai informācija nonāktu sabiedrībā un pie privātajiem tirgus dalībniekiem visos teritoriālajos līmeņos.
Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.