Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 27.05.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Saistošie noteikumi un to kontroles mehānisms', 1.
  • Referāts 'Saistošie noteikumi un to kontroles mehānisms', 2.
  • Referāts 'Saistošie noteikumi un to kontroles mehānisms', 3.
  • Referāts 'Saistošie noteikumi un to kontroles mehānisms', 4.
  • Referāts 'Saistošie noteikumi un to kontroles mehānisms', 5.
  • Referāts 'Saistošie noteikumi un to kontroles mehānisms', 6.
  • Referāts 'Saistošie noteikumi un to kontroles mehānisms', 7.
  • Referāts 'Saistošie noteikumi un to kontroles mehānisms', 8.
  • Referāts 'Saistošie noteikumi un to kontroles mehānisms', 9.
  • Referāts 'Saistošie noteikumi un to kontroles mehānisms', 10.
  • Referāts 'Saistošie noteikumi un to kontroles mehānisms', 11.
  • Referāts 'Saistošie noteikumi un to kontroles mehānisms', 12.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Ievads    2
2.  Saistošo noteikumu jēdziens, statuss un Pilsētas domes, rajonu padomes un pagastu padomes kompetence apstiprināt saistošos noteikumus    3
3.  Valsts policijas kompetence izskatīt un uzlikt administratīvos sodus par sabiedriskās kārtības noteikumu neievērošanu    6
4.  Policijas darbinieka tiesības vispārējās tiesības pašvaldību saistošo noteikumu izpildes ievērošanas nodrošināšanā    7
5.  Durbes novada domes sabiedriskās kārtības saistošo noteikumi    8
6.  Nobeigums    11
7.  Izmantotā literatūra    12
Darba fragmentsAizvērt

Referāta temats - Kārtības policijas dienestu loma pašvaldību apstiprināto sabiedriskās kārtības saistošo noteikumu prasību izpildē un kontrolē.
Tiks apskatīti jautājumi, kas norādīti saturā, kā arī atsevišķu uzmanību pievērsīšu jautājumam par amatpersonām, kuras pilnvarotas izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas. Apskatīšu arī institūcijas – amatpersonas, kas realizē kontroli pār pašvaldību apstiprināto sabiedriskās kārtības noteikumu neievērošanu un policijas uzdevumus un sadarbībā ar valsts un pašvaldību iestādēm, uzņēmumiem un organizācijām, valsts policijas kompetenci izskatīt un uzlikt administratīvos sodus par sabiedriskās kārtības noteikumu neievērošanu, kā arī policijas darbinieka tiesības.
Par cik esmu policijas iecirkņa inspektors Liepājas rajona Durbes novadā, tad apskatīšu Durbes novada sabiedriskās kārtības noteikumus, kuri pieņemti Durbes domes sēdē 1994.gada 8.novembrī.
Pirms ķerties pie pašu saistošo noteikumu jēdziena apskates un analīzes, vēlos paskaidrot kādēļ vispār tie ir nepieciešami. Un proti, jebkurai pašvaldībai ir noteikta pastāvīgās funkcijas, kas tai jāveic attiecībā uz tiesiskuma un kārtības nodrošināšanu:
1)gādāt par savas administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (ielu, ceļu un laukumu būvniecība, rekonstruēšana un uzturēšana; ielu, laukumu un citu publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; industriālo atkritumu savākšanas un izvešanas kontrole; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana);
2)rūpēties par kultūru un sekmēt tradicionālo kultūras vērtību saglabāšanu un tautas jaunrades attīstību (organizatoriska un finansiāla palīdzība kultūras iestādēm un pasākumiem, atbalsts kultūras pieminekļu saglabāšanai u.c.);
3)izsniegt atļaujas un licences uzņēmējdarbībai, ja tas paredzēts likumos;
4)gādāt par sabiedrisko kārtību, apkarot žūpību un netiklību;
5)īstenot bērnu tiesību aizsardzību attiecīgajā administratīvajā teritorijā.
Līdz ar to, pašvaldību dome (padome) var izskatīt jebkuru jautājumu, kas ir pašvaldības pārziņā un apstiprināt kā saistošos noteikumus un noteikt administratīvo atbildību par to neievērošanu. Ar Latvijas Republikas 1994.gada 19.maija pieņemto likumu “Par pašvaldībām” noteikts, ka pildot savas funkcijas pašvaldībām ir tiesības izdot saistošos noteikumus. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants