Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.09.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Arhitektūra un tēlotājmāksla', 1.
  • Prezentācija 'Arhitektūra un tēlotājmāksla', 2.
  • Prezentācija 'Arhitektūra un tēlotājmāksla', 3.
  • Prezentācija 'Arhitektūra un tēlotājmāksla', 4.
  • Prezentācija 'Arhitektūra un tēlotājmāksla', 5.
  • Prezentācija 'Arhitektūra un tēlotājmāksla', 6.
  • Prezentācija 'Arhitektūra un tēlotājmāksla', 7.
  • Prezentācija 'Arhitektūra un tēlotājmāksla', 8.
  • Prezentācija 'Arhitektūra un tēlotājmāksla', 9.
  • Prezentācija 'Arhitektūra un tēlotājmāksla', 10.
  • Prezentācija 'Arhitektūra un tēlotājmāksla', 11.
  • Prezentācija 'Arhitektūra un tēlotājmāksla', 12.
  • Prezentācija 'Arhitektūra un tēlotājmāksla', 13.
  • Prezentācija 'Arhitektūra un tēlotājmāksla', 14.
  • Prezentācija 'Arhitektūra un tēlotājmāksla', 15.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Arhitekrūra   
  Tēlniecība   
  Tēlotājmāksla Francijā   
  Tēlotājmāksla Itālijā   
  Tēlotājmāksla Anglijā   
Darba fragmentsAizvērt

Francijā jau Ludviga XV laikā (18. gadsimta pirmā puse) uzbūvē pirmās sabiedriskās ēkas klasicisma stilā, bet 18. gadsimta beigās Ludviga XVI laikā klasicisms kļūst par galveno arhitektūras valodu būvniecībā.

Liela uzmanība tika pievērsta tam, lai radītu savdabīgu arhitektūras ansambli, kam raksturīga izolētība un neatkarība, piemēram, tas vērojams vislielākajā Romas ansamblī- Sv. Pētera katedrāles laukums.

Par galveno iezīmi klasicisma arhitektūrā kļūst antīko formu un proporciju atdarināšana. Ēkām ir raksturīgs regulārs plānojums, simetrija un skaidra ārējā forma bez liekām, dekoratīvām detaļām.

Autora komentārsAtvērt
Atlants