Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.04.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Lauku tūrisma esošais piedāvājums', 1.
  • Referāts 'Lauku tūrisma esošais piedāvājums', 2.
  • Referāts 'Lauku tūrisma esošais piedāvājums', 3.
  • Referāts 'Lauku tūrisma esošais piedāvājums', 4.
  • Referāts 'Lauku tūrisma esošais piedāvājums', 5.
  • Referāts 'Lauku tūrisma esošais piedāvājums', 6.
  • Referāts 'Lauku tūrisma esošais piedāvājums', 7.
  • Referāts 'Lauku tūrisma esošais piedāvājums', 8.
  • Referāts 'Lauku tūrisma esošais piedāvājums', 9.
  • Referāts 'Lauku tūrisma esošais piedāvājums', 10.
  • Referāts 'Lauku tūrisma esošais piedāvājums', 11.
  • Referāts 'Lauku tūrisma esošais piedāvājums', 12.
Darba fragmentsAizvērt

Apmešanās vietu nodrošināšana lauku tūrismā ir viens no svarīgākajiem lauku tūrisma
piedāvājumiem, tāpēc tālāk tiek apskatīti naktsmītņu veidi lauku tūrismā.
Lauku mājas - pēc piedāvājuma veida tās sauc arī par “Gultu un brokastīm”, kur saimnieki par nakšņošanas cenu tūristiem papildus piedāvā arī brokastis. Lauku mājas piedāvājuma noteicošie faktori ir: lauku vide, kopta ainava, papildus aktivitātes un saimnieki, kas ikdienā var rūpēties par viesiem. Ieteicamie faktori: saimniecībā audzēta produkcija, mājdzīvnieki, latviešu tradīciju ievērošana svētkos, celtniecībā, telpu interjerā, utt. Šis piedāvājums tūristiem ļauj iepazīties ar dzīvi, cilvēkiem un darbiem laukos. Visbiežāk šo atpūtas veidu izvēlas ģimenes ar bērniem. Šobrīd laukos tas ir plašākais un daudzveidīgākais piedāvājums, ko pārsvarā nodrošina gados vecāki saimnieki, kuriem vairs nav intereses nodarboties ar lauksaimniecisko ražošanu.
Zemnieku mājas - šajās saimniecībās galvenā nodarbošanās ir lauksaimniecība. Taču vasaras sezonā, kad zemniekam nav pietiekami ienākumi no lauksaimniecības, tūrisms rada papildienākumus. Vienlaicīgi tūristam rodas priekšstats par dzīvi un darbu laukos. Parasti tūristu uzņemšana ir saimnieces ziņā. Tomēr nereti, pēc noteiktas darbības pieredzes (1-2 gadiem), zemnieku mājās pārtrauc vai nu tūristu uzņemšanu vai arī lauksaimniecisko ražošanu, kas norāda par abu uzņēmējdarbības veidu apvienošanas problēmu. Notiek uzņēmējdarbības specializācija. Noteicošais piedāvājums ir lauku apvidus, lauku darbu specifika, pašaudzēti produkti uzturā, mājdzīvnieki.
Ciema mājas - atšķirībā no lauku mājām tās atrodas nelielās apdzīvotās teritorijās (ciematos, pagastos, mazpilsētās) ar piemājas zemi ~1 hektārs. Piedāvājums parasti ir “Gulta un brokastis”. Šīs naktsmītnes ir ērti sasniedzamas gan ar sabiedrisko, gan personīgo transportu. Piedāvājuma pamatā ir ērta naktsmītne ceļotājiem – auto, moto, velo tūristiem, kuri ciemata mājā pavada vienu vai divas naktis, papildus saņemot sātīgas un latviskas brokastis. Papildus piedāvājums parasti ir ļoti ierobežots. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants