Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.03.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Uzņēmuma rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences tirgū', 1.
  • Konspekts 'Uzņēmuma rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences tirgū', 2.
  • Konspekts 'Uzņēmuma rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences tirgū', 3.
  • Konspekts 'Uzņēmuma rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences tirgū', 4.
  • Konspekts 'Uzņēmuma rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences tirgū', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Peļņa ir naudas summa, ko gūst pārdodot produktus pēc nodokļu un citu izmaksu atskaitīšanas. Peļņas gūšana ir viens no galvenajiem motivējošiem faktoriem uzņēmējdarbībā. Peļņa ir ražošanas attīstības un progresa nosacījums. Ar peļnu ekonomisti parasti saprot ienākumu, ko uzņēmējs saņem par uzņēmējspējām un risku. Valsts ar savu ekonomisko politiku var gan veicināt lielākas peļņas gūšanu, gan ierobežot tās lielumu un stimulējošo spēku. Šāda koncepcija tomēr neatklāj peļņas ekonomisko saturu, neatsedz tās avotu.
Peļņa tiek noteikta divējādi – kā grāmatvedības peļņa un ekonomiskā peļņa. Ekonomiskā peļņa tiek aprēķināta, atskaitot no kopējiem ieņēmumiem ekonomiskās izmaksas: ārējās, iekšējās, ieskaitot normālo peļņu. Grāmatvedības peļņu aprēķina, atskaitot no uzņēmuma kopējiem ieņēmumiem grāmatvedības jeb ārējās izmaksas(Peļņa =TR-TC)…

Autora komentārsAtvērt
Atlants