• Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes reformas Slovēnijā

     Novērtēts!

    Referāts27 Tiesības, Politika

Vērtējums:
Publicēts: 04.04.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 31 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 1.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 2.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 3.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 4.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 5.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 6.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 7.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 8.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 9.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 10.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 11.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 12.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 13.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 14.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 15.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 16.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 17.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 18.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 19.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 20.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 21.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 22.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 23.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 24.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 25.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 26.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 27.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 28.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 29.
  • Referāts 'Pašvaldību un administratīvi teritoriālā reforma Latvijā un publiskās pārvaldes ', 30.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Pašvaldību likumprojekts    4
1.1.  ES reģionu komitejas priekšsēdētāja vizīte Latvijā    5
2.  Administratīvi teritoriālās reformas gaita Latvijā    8
3.  Reģionālo un vietējo pašvaldību daudzveidība, to salīdzinājums    12
3.1.  Reģionālā un vietējā pašvaldība – līmeņi un lielums    12
4.  Publiskās pārvaldes reformas aktualitātes Slovēnijā    17
5.  Vietējās pašvaldības Slovēnijā    20
5.1.  Vietējo pašvaldību apjoms un struktūra    20
5.2.  Vietējo pašvaldību pārvaldes orgāni    22
5.3.  Finanses    24
5.4.  Likumprojekts par reģioniem    25
  Secinājumi un priekšlikumi    27
  Izmantotā literatūras un avotu saraksts    29
Darba fragmentsAizvērt


Par pašvaldību pieņemts uzskatīt vietējās lēmējvaras un izpildinstitūciju kopumu. Latvijas Republikas likumā „Par pašvaldībām” pašvaldība formulēta kā valsts vietējā pārvalde, kas ar pilsoņu vēlētās pārstāvniecības – domes (padomes) – un tās izveidoto institūciju un iestāžu starpniecību nodrošina likumos noteikto funkciju, kā arī likumā paredzētajā kārtībā Ministru kabineta doto uzdevumu un pašvaldības brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot valsts un attiecīgās administratīvās teritorijas iedzīvotāju intereses (2. pants). Atbilstoši Vispasaules deklarācijai par vietējām pašvaldībām, vietējā pašvaldība nozīmē vietējās varas institūciju tiesības un pienākumus regulēt un vadīt publiskās lietas vietējo iedzīvotāju interesēs, uzņemoties par to atbildību.
Jāmin pašvaldību raksturojošie elementi un galvenie principi, kuri attiecas uz pašvaldību izveidošanu un darbību Latvijā. Tātad – pašvaldību raksturojošie elementi ir:
1)noteikta administratīvā teritorija,
2)pastāvīgi iedzīvotāji,
3)pilsoņu ievēlēta demokrātiska lēmējinstitūcija – dome (padome),
4)pilsoņu ievēlēts vai domes (padomes) iecelts izpildvaras vadītājs,
5)patstāvīgs budžets un tiesības iekasēt vietējos nodokļus un nodevas.
Bet kā galvenos pašvaldību izveidošanas un darbības principus Latvijā var minēt:
Satversmes un Eiropas hartas par vietējām pašvaldībām prasību ievērošana,
varas un pārvaldes demokratizācija un decentralizācija,
pilsoņu iesaistīšana pārvaldē,
lēmējvaras un izpildvaras nodalīšana,
strikta funkciju sadalīšana starp valsti un pašvaldībām,
valsts, pašvaldību un vietējo iedzīvotāju interešu optimāla saskaņošana,
pašvaldību un privātā īpašuma, un privātās uzņēmējdarbības veicināšana,
vietējiem iedzīvotājiem sniegto pakalpojumu paplašināšana un uzlabošana,
orientēšanās uz pašvaldības teritorijas perspektīvo attīstību,
vietējā budžeta neaizskaramība, u.c.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants