Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 19.10.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 22 vienības
Atsauces: Ir
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 1.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 2.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 3.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 4.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 5.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 6.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 7.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 8.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 9.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 10.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 11.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 12.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 13.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 14.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 15.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 16.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 17.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 18.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 19.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 20.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 21.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 22.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 23.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 24.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 25.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 26.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 27.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 28.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 29.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 30.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 31.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 32.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 33.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 34.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 35.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 36.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 37.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 38.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 39.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 40.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 41.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 42.
  • Diplomdarbs 'Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes trauc', 43.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  REDZES ORGĀNA FIZIOLOĢISKAIS RAKSTUROJUMS    6
1.1.  Redzes analizatora galvenās funkcijas    6
1.2.  Redzes analizatora funkciju traucējumu veidi un to ietekme uz bērna personību    8
2.  REDZES UZTVERES ĪPATNĪBU IETEKME MATEMĀTISKO PRIEKŠSTATU IZVEIDĒ BĒRNIEM AR REDZES TRAUCĒJUMIEM    15
2.1.  Sensoro etalonu apguve –kā pamats matemātisko priekšstatu apguvē    18
2.3.  Orientēšanās spēju attīstīšana rotaļās un nodarbībās    23
3.  ĪPAŠU UZSKATES LĪDZEKĻU IZVEIDE UN PIELIETOŠANA MATEMĀTISKO PRIEKŠSTATU VEIDOŠANĀ BĒRNIEM AR DAŽĀDAS PAKĀPES REDZES TRAUCĒJUMIEM    25
4.  PĒTĪJUMS PAR MATEMĀTISKO PRIEKŠSTATU UN JĒDZIENU VEIDOŠANOS BĒRNIEM AR REDZES TRAUCĒJUMIEM 158.SPII VECĀKAJĀ GRUPĀ    27
4.1.  Pētījuma gaita    27
4.2.  Pētījuma analīze    29
  NOBEIGUMS    37
  LITERATŪRAS SARAKSTS    38
  ANOTĀCIJA    40
  ANOTĀCIJA ANGĻU VALODĀ    41
Darba fragmentsAizvērt

Darbā ar bērniem ar redzes traucējumiem svarīga nozīme ir viņu redzes funkcionālo iespēju izpratnei.
Lai bērnus ar redzes traucējumiem mācītu un audzinātu, svarīgi ir pārzināt iespējamos redzes traucējumu veidus un vājredzības radītās redzes uztveres īpatnības, kas traucē bērniem apgūt matemātiskos priekšstatus.
Ir svarīgi radīt redzes uztverei stimulējošus apstākļus (apgaismojums, kontrasts, lielums).
Strādājot PII ar bērniem ar redzes traucējumiem ir jāsecina, ka šiem bērniem ir grūtības dažādu uzdevumu veikšanā, kas saistīts ar priekšmetu izpēti pirms bērna produktīvās darbības sākuma.
Bērni kļūdās uztverot priekšmetus kopumā, gan atsevišķo daļu izdalīšanā, gan to telpiskā izvietojuma noteikšanā attiecībā pret galvenajām daļām. Kļūdas ir arī spektra krāsu noteikšanā.
Izpētot dažādu autoru atziņas (Plaksina L.I., Ļitvaks A.G., Zemcova M.I., Solnceva L.), ka uztveres attīstība bērniem ar redzes traucējumiem ir sarežģīts process. Un veicot pētījumus Rīgas 158.spec PII bērniem ar redzes traucējumiem īpaša uzmanība tika pievērsta sensoro etalonu prasmju apguvei, kas varētu būt kā pamats matemātisko priekšstatu un jēdzienu apguvē. Sensorās spējas ir cieši saistītas ne vien ar redzes uztveri, bet ar bērnu attīstībai nozīmīgiem psihiskās izziņas procesiem: sajūtām, uztveri, priekšstatiem, domāšanu un atmiņu.
Vienlaikus ar sensoro etalonu veidošanu bērniem ar redzes traucējumiem jāmācās grupēt priekšmetus pēc noteiktām pazīmēm ( krāsas, formas,lieluma).
Ir jāattīsta bērna analitiskā uztvere, prasme orientēties krāsu apvienojumos, sadalīt priekšmetu formu, izdalīt atsevišķus lieluma izmērus, pielietojot īpašus uzskates līdzekļus un metodes atkarībā no redzes defekta.
Mērķtiecīgi organizētas nodarbības un pareizi izvēlēta uzskate stimulē redzes uzskati un palīdz bērnam ar redzes traucējumiem detalizēti uztvert ne tikai priekšmetus pareizi, bet to daudzveidīgās īpašības ( krāsu, formu, lielumu, izvietojumu telpā).
Uzskate ir galvenais, kas bērnam ar redzes traucējumiem pilnveido sensoro pieredzi
3.

un konkretizē priekšstatus, un attīsta tēlaino domāšanu. Ir svarīgi ievērot tos nosacījumus, kas ietekmē redzes uztveri ( apgaismojums, attālums).…

Autora komentārsAtvērt
Atlants