Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.11.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Mediju ietekme uz sabiedrisko domu', 1.
  • Eseja 'Mediju ietekme uz sabiedrisko domu', 2.
  • Eseja 'Mediju ietekme uz sabiedrisko domu', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Lai vieglāk izprastu šo tematu sākumā noskaidroju kas īsti ir masu mediji un kā tiek definēts jēdziens mediju propaganda. Atsaucoties uz Sila ievietoto definīciju, masu mediji ir „organizēti, tehnoloģiski līdzekļi kas tiek lietoti informācijas nodošanai vienota centra plašām aprindām”(Sils,2006:22) jeb tie ir masu komunikācijas līdzekļi ar kuru palīdzību var nodot informāciju plašākai publikai. Taču nereti šī mediju vara tiek izmantota, lai manipulētu, jeb propagandētu sabiedrību. „Mediju propaganda ir mērķtiecīga mediju ietekmes spēku izmantošana nolūkā mainīt auditorijas rīcību vai uzskatus.” (Sils,2006:25-26) Kā uzsver Sils (Sils,2006:25-26) informācijas izplatīšana ir plānveidīga un sistematizēta. Jēdzienu sabiedriskā doma varētu definēt, kā indivīda attieksmju kopumu par kādu konkrētu jautājumu vai notikumu.
Sākotnējā mediju propaganda aizsākās, tādēļ, ka sabiedrība nebija pietiekoši izglītota, lai spētu saprast, ka masu mediji ietekmē viņu viedokli un veiksmīgi manipulē ar to. (Chomsky,1997:13)

Atlants