Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.12.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Impresionisms', 1.
  • Referāts 'Impresionisms', 2.
  • Referāts 'Impresionisms', 3.
  • Referāts 'Impresionisms', 4.
  • Referāts 'Impresionisms', 5.
  • Referāts 'Impresionisms', 6.
  • Referāts 'Impresionisms', 7.
  • Referāts 'Impresionisms', 8.
  • Referāts 'Impresionisms', 9.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Impresionisms    4
  Impresionisms citās zemēs    6
  Raksturojums    7
  Nobeigums    9
Darba fragmentsAizvērt

Impresionisms ir saistīts ar tehniskiem izgudrojumiem – Njepsa 1826. gadā atklāto fotogrāfiju, ko impresionisti uzskatīja par pārsteidzošu pasaules izpētes līdzekli, un rūpnieciski ražotām eļļas krāsām tūbiņās, kuras ļāva māksliniekiem doties gleznot no dabas tā vietā, lai iecerēto kompozīciju pēc skicēm pabeigtu darbnīcā. Impresionisti izmantoja arī sava laika zinātniskos atklājumus. Impresionisti, īpaši neoimpresionisti gleznoja ar tīras krāsas triepieniem, kas noteiktā tonī optiski sajaucas skatītāja acī. Visbeidzot, urbānas vides ieskautie tālaika mākslinieki gleznoja pilsētu un atpūtas vietas.
Lai arī impresionisms neapšaubāmi ir radies Francijas mākslas vidē, tā tapšana nav pilnībā izprotama, neņemot vērā šī virziena pārstāvju ārzemju ceļojumu un to atstāto ietekmi. 1870. gadā franču – prūšu kara laikā Monē un Pisaro atradās Lielbritānījā, kur viņi sev atklāja Konstebla mākoņu studijas un Tērnera gaismas pielietās ainavas. Nākamajā gadā Monē devās uz Nīderlandi, kuras gaisma apbūra mākslinieku un mudināja viņu radīt pirmo gleznu sēriju. Siena kaudzes.

Autora komentārsAtvērt
Atlants