Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.02.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Informācijas sabiedrības teorijas', 1.
  • Konspekts 'Informācijas sabiedrības teorijas', 2.
  • Konspekts 'Informācijas sabiedrības teorijas', 3.
  • Konspekts 'Informācijas sabiedrības teorijas', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Privātā komun.- lomas nedarbojas, katrs ir unik personība
Publiskā komun.- risina problēmas publiski; ir lomas
Koercija- piespiešana ar varu
Audzināšana- mērķtiecīga rīcība lai izveidotu cilv vērtību sist. un socializētu viņu noteiktā sabiedr
Refleksija- cilv izlaiž caur sevi savu rīcību, pārbauda caur savu rīcību
Propoganda- taktisks līdzeklis sabiedr domas iespaidošanas, varas nostiprināšanas, saglabāšanas nolūkā. (piedāvā probl vienu risin)
Baltā propog.- tikai patiesība, patiesi fakti, bet to daļu var noklusēt, bet balstās tik uz patiesību
Pelēkā propog.- patiesi, puspatiesi fakti
Melnā propoganda- apzināta nepatiesība

Komunik. priekšnosacījumu attīstība sabiedr:
*izveidojas val (attēls, kustība dod daudz) *val attīstība grupu komunik. *rakstības izveide *rakstība kā sociāls fenomens *fiksētas info izmantošanas jēga *viegli izmantojami info nesēji *fiksētas info izplatība *info pavairošana *izmainās attiecības starp garīgo un laicīgo info *pārvietošanās brīvība *mediju iekļaušana kultūras kontekstā *masu preses rašanās *apzinās komunik. ietekmi uz cilv *parādās orientācija uz cilv vajadzībām/interesēm *tehnikas atklājumu izmantojums komunik. *elektronisko mediju izplatība sadzīvē *cilv mobilitātes, dinamiskuma pieaugums *elektrisko mediju kvalitatīvas, kvantitatīvas izmaiņas *mediju loma brīvā laika pavadīšanā *komunik kontroles samazināšanās *samazinās vajadzība pēc humāniem kontaktiem *komunik palīglīdzekļu personificēšana *noārdās robežas starp dažādiem komunik veidiem

Autora komentārsAtvērt
Atlants