Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.10.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Klausītāju auditorijas raksturojums un klasifikācija', 1.
  • Konspekts 'Klausītāju auditorijas raksturojums un klasifikācija', 2.
  • Konspekts 'Klausītāju auditorijas raksturojums un klasifikācija', 3.
  • Konspekts 'Klausītāju auditorijas raksturojums un klasifikācija', 4.
  • Konspekts 'Klausītāju auditorijas raksturojums un klasifikācija', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Kolektīvs aktivizē indivīda gribu un domāšanas procesu, saasina viņa sajūtas un uztveri. Tāpēc, ja oratoram izdodas izraisīt kaut nelielā auditorijas daļa interesi un emocionālu atsaucību, tad šis noskaņojums pakāpeniski pārņem visus klausītājus, radot psiholoģiskas vienotības gaisotni. Tātad katrs klausītājs atsevišķi, neatkarīgi no viņa gribas pakļaujas spēcīgai kopējai grupas iekšējai ietekmei.
Iespaidošanās jeb konformisms ir normatīva sociālpsiholoģiska parādība, kas raksturīga visiem cilvēkiem, taču tās līmenis dažādiem cilvēkiem – sākot no ļoti viegli ietekmējamiem un beidzot ar tādiem, kuri ietekmēšanai gandrīz vai nepakļaujas. Tas atkarīgs no cilvēka dzimuma, vecuma, profesionālās nodarbošanās un citam auditorijas pazīmēm.
Runas satura uztveri, izpratni un klausītāju attieksmi pret oratoru būtiski ietekmē viņu izziņas motīvi, pieredze, pārliecību sistēma, vajadzības, vērtības, ideāli, motīvi un citi faktori.
Tātad auditorijas attieksme pret oratoru īstenojas kā sociāla ievirze – neapzināts realitātes atspoguļojuma paveids un personības uzvedības regula.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants