-
Latvijas zīmols un tā virzība tirgū
2011. - 2015. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 2 | |
Abstract | 3 | |
Ievads | 5 | |
1. | Kas ir QooQoo? | 6 |
1.1. | Ko nozīmē “QooQoo”? | 7 |
1.2. | Aļona Bauska | 8 |
1.3. | QooQoo zīmola dizains | 9 |
1.4. | QooQoo jaunākā kolekcija | 10 |
1.5. | QooQoo zīmola atpazīstamība | 12 |
1.6. | Atpazīstamība Latvijā | 12 |
1.7. | Panākumi ārpus Latvijas | 14 |
1.8. | Slavenības ,kas izvēlās zīmolu QooQoo | 15 |
2. | Zīmola būtība | 16 |
2.1. | Zīmola funkcijas | 17 |
2.2. | Zīmols kā tēla veidotājs | 18 |
2.4. | Laba un sekmīga zīmola pazīmes | 20 |
2.5. | Zīmola lietošanas priekšrocības | 21 |
2.6. | Zīmola veidi un klasifikācijas | 22 |
3. | Praktiskā daļa | 23 |
3.1. | Aptaujas rezultāti | 23 |
3.2. | Reklāmas afiša | 27 |
Secinājumi | 28 | |
Izmantotā literatūra un avoti | 29 | |
Pielikumi | 30 |
Secinājumi
1. Darbā izvirzītais mērķis ir sasniegts. Ir izveidots daudzveidīgs materiālu klāsts, kurā ir aplūkota informācija par zīmolu kā tādu, tā veidiem , lietošanas priekšrocībām un informācija par vienu no Latvijas zīmoliem QooQoo.
2. Darbā izvirzītie uzdevumi ir izpildīti, tika izanalizēta zīmola QooQoo veiksmes un problēmas.
3. Hipotēze par to, ka Latvijas apģērbu zīmolam QooQoo nav daudz problēmu, tas ir veiksmīgs un plaši pazīstams- neapstiprinājās. Veicot aptauju un izanalizējot zīmola QooQoo darbību un sasniegumus, tikai izsecināts, ka zīmols ir plaši pazīstams tikai noteiktai vecuma grupai. Lielākā šī zīmola problēma Latvijas tirgū ir reklāmas un mārketinga trūkums, kas tika izsecināts pēc aptaujas rezultātiem un avotiem teorijas daļā. Kā trūkumu var minēt arī konkrētu šī zīmola veikalu neesamību.
4. Viena no problēma ,kas tika izpētīta ir arī zemā pirktspēja, kas rodas no salīdzinoši augstām cenām pret vidējām Latvijas iedzīvotāju algām. Neskatoties uz daudzām problēmām, zīmols QooQoo, starp Latvijas modes zīmoliem ir izplatīts, tam ir atsevišķa patērētaju grupa, uz kuru tas fokusējas.
5. Ņemot vērā aptaujas rezultātus, ir iespējams uzlabot virzību Latvijas tirgū , mainot cenu politiku, pievēršot uzmanību mārketingam, reklāmām un afišām, kas sniegtu informāciju, par precēm, veidojot atlaižu piedāvājumus, kas ieinteresētu pircējus ar dažādiem ienākumiem un spēt nodrošināt interesi dažādās vecumu grupās.
6. Veicot šo pētijumu, tika uzzināta jauna informācija par zīmolu, tā nozīmi un ietekmi, ieguvu jaunas zināšanas ekonomikā, veicu aptauju pielietoju zināšanas no teorijas daļas kā arī tika izveidota afiša, kura ietvertu sevī zīmola QooQoo aptaujā minētos trūkumus.
…
ZPD ekonomikā Mūsdienu viens no galvenajiem uzņēmuma kapitāliem ir to veidotie zīmoli. Zīmols sevī iemieso uzņēmuma slavu un kvalitāti. Uzņēmumam ir grūti konkurēt ar citiem uzņēmumiem, ja nav izveidots savs zīmols, jo zīmols kalpo kā saikne starp ražotāju un patērēju. 20 Zīmols ir kaut kas vairāk nekā tikai simbols, jēdziens vai patīkamas asociācijas. Zīmolam jābūt skaidram un viegli uztveramam, tā būtība nedrīkst izraisīt šaubas un neizpratni, zīmolam jābūt apveltītam ar īpašu un pievilcīgu stilu, kas nelīdzinās citiem stiliem un izsaka “Zīmola dvēseli” Zīmolam jāuzsver šis preces nozīmīgums un pārākums, salīdzinot ar līdzīgām precēm; Zīmolam jādemonstrē sava “burvība” vienmēr un visur. Zīmols visbiežāk ir solījums, kurš tiek dots preces esošajam un nākamajam patērētājam un tiek uzturēts visas preces dzīves laikā. Zīmols daudzu gadu laikā tiek radīts no daudzām un dažādām sastāvdaļām, kas pareizas savienošanas gadījumā nodrošina produktam īpašu auru, īpašu tā uztveri, radot iespaidu par kaut ko daudz lielāku nekā tikai bizness un tā peļņas intereses. Savā būtībā būdams ļoti sarežģīts, zīmols ir ne tik daudz reāla prece vai pakalpojums, cik to vērtību, īpašību un atribūtu kombinācija, kas to atšķir no citām līdzīgām precēm vai pakalpojumiem. Zīmols pastāv kā sava veida kvalitātes un progresa simbols konkrētam, produktam piederošā, jomā. 19 „QooQoo” ir kreatīvs modes zīmols, kuru radīja latviešu dizainere Aļona Bauska 2010. Gadā. Zīmols piedāvā sieviešu kleitas, svārkus, legingus, zeķes un peldkostīmus. Tērpi ir optimistiski, krāsaini un ērti, bet apdrukās- drosmīgas un asprātīgas.