Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.01.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Kā es rīkotos, ja būtu atbildīgs par mārketinga pētījumiem', 1.
  • Eseja 'Kā es rīkotos, ja būtu atbildīgs par mārketinga pētījumiem', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Lai veiktu pašu tirgus izpēti, ir nepieciešams veikt kādu no kvalitatīvajām vai kvantitatīvajām pētniecības metodēm. Manā gadījumā es izmantotu aptaujas metodi, tajā iekļaujot vairākus iespējamos variantus anketu izstrādei, iekļaujot pircēju profilu, īpašību analīzi, konkurenta analīzi, pircēja vajadzību u.c. Izmantojot precīzi izstrādātas un pareizi izplatītas anketas, var iegūt informāciju par attiecīgās tirgus daļas īpatnībām. Pamata noteikumi ir šādi: anketai jābūt īsai, saprotamai, jautājumiem jābūt atbilstošiem tematam. Jāizvairās no uzvedinošiem jautājumiem, anketai jābūt loģiskai un jāatstāj vieta komentāriem.
Tirgus pētījums ir liela investīcija, tādēļ rezultātus vajadzētu saglabāt, ja gadījumā rodas vajadzība to otrreizējai izmantošanai.
Pēdējais posms mārketinga plānošanā ir pārskata un rezultātu sagatavošana. Pārskatā būtu jābūt apkopotiem galvenajiem secinājumiem un ieteikumiem pētījuma rezultātā. Pārskatam jābūt sagatavotam tā, lai atvieglotu problēmas izpratni un ieinteresētu mārketinga speciālistus.

Autora komentārsAtvērt
Atlants